Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych

Brunello Cuccinelli, włoski przedsiębiorca nazywany „królem mody dla milionerów”, rusza z nowym biznesem. Tym razem chodzi jednak o pomysł spoza branży modowej.

Publikacja: 13.02.2025 12:52

Brunello Cucinelli od 15 lat pracował nad realizacją swojego nowego pomysłu.

Brunello Cucinelli od 15 lat pracował nad realizacją swojego nowego pomysłu.

Foto: Francesca Volpi/Bloomberg

Brunello Cuccinelli, który w świecie mody osiągnął już chyba wszystko, rusza z nowym biznesem. Projektant i przedsiębiorca w jednej osobie postanowił zostać producentem wina. O przedsięwzięciu 71-letniego Włocha, nad których pracował od 15 lat, jako pierwszy napisał „Bloomberg”.

Brunello Cuccinelli otworzył własną winiarnię

Fani „cichego luksusu” i ubrań z (dyskretnie ukrytą) metką włoskiej marki Brunello Cuccinelli będą mogli jeszcze głębiej wejść w świat, który na przestrzeni ponad czterech dekad stworzył włoski projektant. Włoch, który w świecie mody osiągnął wielki sukces budując firmę odporną na kryzys dotykający konkurentów z branży luksusowej, chce spróbować swoich sił na zupełnie innym polu.

Brunello Cuccinelli założył bowiem własną winiarnię o nazwie Castello di Solomeo. Znajduje się ona w średniowiecznej miejscowości Solomeo w Umbrii, gdzie mieszka też Cucinelli. Tam też znajduje się siedziba jego firmy.

Czytaj więcej

Obraz Tamary Łempickiej zniknął na 40 lat. Teraz wraca. Będzie rekord na aukcji?

Włoski biznesmen modernizował miasteczko Solomeo przez ostatnie kilkadziesiąt lat, zachowując jego średniowieczny klimat. Winiarnia wraz z przylegającą do niej pięciohektarową winnicą, które Cuccinelli zaczął budować w 2010 roku, stanowi część tego przedsięwzięcia.

Parcelę odpowiednią do uprawy winorośli pomógł Cuccinellemu znaleźć ubmryjski agronom Michele Baiocco. Produkcją wina zajmuje się znany włoski enolog Riccardo Cotarella.

Nie ma zaskoczenia, że ceny win z winiarni Castello di Solomeo są godne głębokich portfeli klientów marki Brunello Cuccinelli. W internetowym sklepie na oficjalnej stronie producenta rocznik 2019 kosztuje ponad 430 euro. Za rocznik 2018 trzeba zapłacić już prawie 500 euro.

Jak informuje „Bloomberg”, roczna produkcja Castello di Solomeo wynosi zaledwie dziewięć tysięcy butelek. Są więc jeszcze bardziej ekskluzywne w porównaniu z ubraniami marki Brunello Cuccinelli.

Brunello Cucinelli: „Król kaszmiru” stworzył utopijne miasteczko w Umbrii

Winiarnia Castello di Solomeo stanowi część większego projektu Cuccinellego. Odrestaurowane miasteczko, jego własny „raj na ziemi”, w założeniu projektanta ma być zrównoważoną enklawą, działająca w zgodzie z naturą i z poszanowaniem godności wszystkich pracujących w niej ludzi.

Cuccinelli chce w ten sposób wrócić do swoich korzeni. Projektant pochodzi z położonej nieopodal wsi Castel Rigone, jego ojciec był rolnikiem. Kiedy rodzina Cuccinellich przeprowadziła się do Perugii i ojciec Brunello zatrudnił się w fabryce, chłopak zaczął czytać teksty klasycznych filozofów i teologów, które uformowały jego światopogląd — i z czasem obudziły w nim pragnienie stworzenia własnego, arkadyjskiego przyczółka.

Fortuna, którą zebrał Cuccinelli, pozwoliła przekuć marzenia w rzeczywistość. Biznesmen sfinansował rewitalizację średniowiecznych budynków i brukowanych uliczek Solomeo, zbudował teatr w renesansowym stylu. W całym miasteczku porozmieszczał też tabliczki z cytatami greckich i rzymskich myślicieli.

Zyski ze sprzedaży win Cuccinellego trafią na konto publicznej biblioteki, którą projektant założył w XVIII-wiecznej willi w Solomeo. Znajdują się w niej dzieła klasycznych pisarzy, filozofów i teoretyków architektury.

Brunello Cuccinelli, który w świecie mody osiągnął już chyba wszystko, rusza z nowym biznesem. Projektant i przedsiębiorca w jednej osobie postanowił zostać producentem wina. O przedsięwzięciu 71-letniego Włocha, nad których pracował od 15 lat, jako pierwszy napisał „Bloomberg”.

Brunello Cuccinelli otworzył własną winiarnię

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Moda
Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie
Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata
Moda
Rośnie nowa potęga w świecie mody. Prestiżowa porażka Brytyjczyków
Moda
Ulubiona marka luksusowa w Polsce: triumf giganta. Jak wypadamy na tle Europy?