Reklama

Eksperyment H&M w nowej kampanii reklamowej. „Cyfrowe bliźniaki” zamiast modelek

Sztuczna inteligencja podbija także świat mody. Najnowszy dowód to kampania reklamowa szwedzkiego giganta H&M, w którym wykorzystano cyfrowe kopie prawdziwych modelek.

Publikacja: 07.07.2025 14:31

To pierwsza kampania reklamowa szwedzkiej marki, w której w taki sposób wykorzystano sztuczną inteli

To pierwsza kampania reklamowa szwedzkiej marki, w której w taki sposób wykorzystano sztuczną inteligencję.

Foto: Materiały prasowe

Szwedzka marka odzieżowa H&M ruszyła z pierwszą kampanią reklamową, która powstała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W ten sposób powstały „cyfrowe bliźniaki” – kopie realnych, znanych modelek, które zaproszono do współpracy przy projekcie.

Nowa kampania H&M. AI zamiast modelek

Sztuczna inteligencja nieustannie budzi duże kontrowersje, szczególnie w szeroko pojętej branży kreatywnej. Tymczasem kolejne marki odzieżowe sięgają po to narzędzie, aby badać nowe możliwości, które daje ta technologia, a także zmniejszyć koszty.

Firmy od dawna korzystają ze sztucznej inteligencji, zwłaszcza w obszarach logistyki czy sprzedaży, jako narzędzie analityczne i prognostyczne. Teraz AI staje się widoczne także dla klientów i klientek, bo marki zaczynają używać tej technologii w nowy sposób.

Czytaj więcej

H&M stawia na nową markę premium. Sklep w luksusowym domu towarowym

Mowa na przykład o reklamach. Po sztuczną inteligencję w tej sferze sięgnęła ostatnio marka H&M w kampanii zatytułowanej „Digital Twins” (ang. „cyfrowe bliźniaki”).

Reklama
Reklama

Na potrzeby kampanii szwedzki gigant odzieżowy stworzył przy pomocy AI serię wiernych cyfrowych kopii prawdziwych modelek – powstały w ten sposób ich „cyfrowe bliźniaki”. Wizerunki pojawiły się we wszystkich internetowych kanałach komunikacyjnych marki, a także w przestrzeniach miast.

Foto: Materiały prasowe

Wygenerowane przez AI zdjęcia przedstawiające awatary modelek są bardzo wysokiej jakości. „Wirtualne bliźniaki” stoją na tle oraz w przestrzeniach takich miast jak Nowy Jork czy Wenecja. Kampania promuje letnią kolekcję ubrań dżinsowych.

Kampania „Digital Twins” jest wydarzeniem w historii H&M. To pierwsza kampania reklamowa szwedzkiej marki, w której w taki sposób wykorzystano sztuczną inteligencję.

„Cyfrowe bliźniaki” w nowej kampanii reklamowej H&M

Kampania „Digital Twins” powstała z dwóch powodów. Po pierwsze, aby eksplorować nowe kierunki w tworzeniu komunikacji. Po drugie, aby zredukować koszty związane z logistyką realizacji kampanii reklamowych.

Wirtualne wersje prawdziwych modelek zawsze są na zdjęciach oznaczone frazą „Digital Twin”, aby nie było wątpliwości, że obraz nie przedstawia żywej osoby i że wygenerowała go sztuczna inteligencja. H&M podkreśla, że modelki, które zaangażowano do kampanii, były w nią zaangażowane i otrzymały wynagrodzenie.

Reklama
Reklama

Foto: Materiały prasowe

„Dla mnie sztuczna inteligencja to kolejne narzędzie do wykorzystania przez osoby pracujące w branży kreatywnej” – mówi dyrektor kreatywny marki H&M Jörgen Andersson w nagraniu, które trafiło na kanały społecznościowe marki.

„To był świetny sposób na stworzenie precedensu w kreowaniu przyszłości sztucznej inteligencji” – komentuje współpracę z marką H&M Vanessa Moody, jedna z modelek, które wzięły udział w kampanii. „Ona nie jest po to, aby wszystkich zastąpić. Jej zadaniem jest połączeni technologii z tym, co robimy na co dzień – dodaje Moody.

Marka H&M zapowiedziała, że „cyfrowe bliźniaki” powrócą w kolejnej kampanii, zaplanowanej na jesień i tym razem pojawią się na tle innych światowych stolic mody, również wygenerowanych przez AI.

Moda
Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Moda
Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Moda
Najbardziej pożądane marki modowe na świecie. Triumf szwedzkiej elegancji
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama