Szwedzka marka odzieżowa H&M ruszyła z pierwszą kampanią reklamową, która powstała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W ten sposób powstały „cyfrowe bliźniaki” – kopie realnych, znanych modelek, które zaproszono do współpracy przy projekcie.
Nowa kampania H&M. AI zamiast modelek
Sztuczna inteligencja nieustannie budzi duże kontrowersje, szczególnie w szeroko pojętej branży kreatywnej. Tymczasem kolejne marki odzieżowe sięgają po to narzędzie, aby badać nowe możliwości, które daje ta technologia, a także zmniejszyć koszty.
Firmy od dawna korzystają ze sztucznej inteligencji, zwłaszcza w obszarach logistyki czy sprzedaży, jako narzędzie analityczne i prognostyczne. Teraz AI staje się widoczne także dla klientów i klientek, bo marki zaczynają używać tej technologii w nowy sposób.
Czytaj więcej
Koncern H&M rozwija swoją markę premium H&M o nazwie Adorables. Szwedzi chcą powalczyć o nowy seg...
Mowa na przykład o reklamach. Po sztuczną inteligencję w tej sferze sięgnęła ostatnio marka H&M w kampanii zatytułowanej „Digital Twins” (ang. „cyfrowe bliźniaki”).