Ulubiona marka luksusowa w Polsce: triumf giganta. Jak wypadamy na tle Europy?

Polacy pokochali luksus. Stać nas na coraz więcej i chętnie wydajemy na produkty sygnowane logotypami marek luksusowych – nie tylko w butikach, ale także na rynku wtórnym. Którą markę luksusową Polacy wybierają najchętniej. Sprawdzili to eksperci z platformy Vinted.

Publikacja: 04.02.2025 15:39

Gucci okazało się najpopularniejsze nie tylko w Polsce, ale też na ponad 20 rynkach, na których obec

Gucci okazało się najpopularniejsze nie tylko w Polsce, ale też na ponad 20 rynkach, na których obecna jest platforma Vinted.

Foto: Jingjie Wong Unsplash

Kupowanie używanych produktów luksusowych nikogo dzisiaj już nie dziwi. To najczęściej przedmioty wysokiej jakości, dlatego dobrze się starzeją i zachowują jakość, dzięki które można używać ich przez wiele lat. Dotyczy to i ubrań, i akcesoriów. Które marki budzą największe pożądanie polskich klientów i klientek na rynku wtórnym? Odpowiedź przynosi nowy raport ekspertów z Vinted, międzynarodowej platformy internetowej, która umożliwia kupno i sprzedaż produktów „z drugiej ręki”.

Jaka są ulubione marki luksusowe Polaków?

Od wielu lat coraz więcej konsumentów zagląda do second handów i sklepów vintage, również tych internetowych, a także na platformy sprzedaży ubrań i dodatków „z drugiej ręki”. Dotyczy to zarówno Polek i Polaków, jak i mieszkańców wielu innych krajów na całym świecie.

Stoją za tym różne motywacje. Po pierwsze, zakupy w tego rodzaju sklepach to dobry sposób na „upolowanie” wysokiej jakości, ponadczasowej i markowej części garderoby czy dodatku za ułamek ich ceny na rynku pierwotnym. Po drugie, zdaniem zwolenników kupowania w second handach i sklepach vintage jest bardziej przyjazne środowisku.

Czytaj więcej

Stworzyły markę luksusową wartą miliardy dolarów. Mają zasadę: żadnych reklam

Na fali mody na vintage ogromną popularnością cieszą się zwłaszcza wyroby marek luksusowych, które można zdobyć w okazyjnej cenie. Które marki cieszą się największym zainteresowaniem polskich miłośniczek i miłośników mody z drugiej ręki?

Odpowiedzi na te pytania postanowili znaleźć eksperci z Vinted. Najnowszy raport przygotowany przez tę platformę powstał na podstawie danych, które przez ostatni rok zbierano przy pomocy rozwiązania o nazwie „Vin-sighty”, którego adresatami było międzynarodowe grono użytkowników tej platformy, obecnej na ponad 20 rynkach Europy i Ameryki Północnej i ma ponad 60 milionów klientów.

Na podstawie wyników badań okazało się, że największa popularnością wśród Polek i Polaków kupujących rzeczy z drugiej ręki cieszą się produkty marki Gucci. Na drugim miejscu w tym rankingu popularności w Polsce znalazła się francuska marka Louis Vuitton. Podium zamyka włoska Max Mara.

Wyniki w Polsce nie odbiegają znacząco od globalnych danych – różnica dotyczy jedynie trzeciego miejsca. W międzynarodowym rankingu zajęła je włoska Prada, plasując się za wspomnianymi markami Gucci i Louis Vuitton.

Jakie przedmioty budziły szczególnie duże zainteresowanie wśród użytkowników i użytkowniczek w Polsce? Według autorów opracowania najbardziej pożądanymi przedmiotami luksusowymi z drugiej ręki na Vinted były używane zegarki marki Gucci. Inaczej sytuacja wyglądała w pozostałych krajach objętych badaniem – w tym przypadku największe zainteresowanie budziły szpilki „Pigalle” z czerwoną podeszwą marki Christian Louboutin, jeden z najbardziej pożądanych modeli kobiecego obuwia. 

Z kolei jeśli chodzi o torebki, największym zainteresowaniem w krajach, w których działa Vinted, budziły torebki marki Louis Vuitton – to już drugi rok, gdy używane produkty tego słynnego francuskiego domu mody zajmują czołowe miejsce w zestawieniu Vinted.

Co Polki i Polacy najchętniej kupują na Vinted?

Za jakimi jeszcze przedmiotami – poza zegarkami marki Gucci – najczęściej rozglądali się użytkownicy i użytkowniczki Vinted w Polsce? Najbardziej pożądanym modelem torebki okazał się złoto-beżowy Paddington” marki Chloé.

Jeżeli chodzi o obuwie, niekwestionowanym liderem popularności był model „Campus 00s” marki Adidas. Na fali mody z lat 90. i wczesnych dwutysięcznych, furorę w 2024 roku robiły również szerokie dżinsy marki JNCO.

Eksperci wyróżnili też dwa wiodące trendy, które wpłynęły na to, co sprzedawano i kupowano we wszystkich krajach, w których obecna jest platforma Vinted. Najbardziej lubianą dekadą okazały się lata 90., furorę robiła też srebrna biżuteria.

Ulubione marki luksusowe wśród polskich użytkowników platformy Vinted:

1. Gucci

2. Louis Vuitton

3. Max Mara

Kupowanie używanych produktów luksusowych nikogo dzisiaj już nie dziwi. To najczęściej przedmioty wysokiej jakości, dlatego dobrze się starzeją i zachowują jakość, dzięki które można używać ich przez wiele lat. Dotyczy to i ubrań, i akcesoriów. Które marki budzą największe pożądanie polskich klientów i klientek na rynku wtórnym? Odpowiedź przynosi nowy raport ekspertów z Vinted, międzynarodowej platformy internetowej, która umożliwia kupno i sprzedaż produktów „z drugiej ręki”.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata
Moda
Rośnie nowa potęga w świecie mody. Prestiżowa porażka Brytyjczyków
Moda
Chude modelki opanowują wybiegi. Czy to ostateczny kres ciałopozytywności?
Moda
Była maszynką do zarabiania pieniędzy. Słynna marka modowa wraca po metamorfozie