Platforma zakupowa Lyst opublikowała swój kolejny kwartalny ranking najbardziej pożądanych marek luksusowej odzieży i akcesoriów, podsumowujący jednocześnie najważniejsze zjawiska w tej branży. Uwagę ekspertów przykuła amerykańska marka Coach, która zaliczyła najbardziej spektakularny awans w całym rankingu – niespodziewanie dla wielu staje się czołowym graczem w świecie dóbr luksusowych, choć jeszcze kilkanaście lat temu niewielu postrzegało ją jako markę luksusową.
Lyst Index: dominacja Prady, Coach w drodze na szczyt
Kwartalne rankingi najbardziej pożądanych marek na świecie według Lysta powstają na podstawie analizy zachowania użytkowników tej platformy w danym kwartale. Autorzy zestawienia biorą też pod uwagę popularność poszczególnych marek w mediach społecznościowych w tym czasie.
Podium zestawienia niezmiennie okupuje Prada, a konkretnie – dwie marki kontrolowane przez włoski koncern Prada Group. Domy mody Miu Miu i Prada w rankingu Lysta zajmują odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce.
Czytaj więcej
Daniel Ek, twórca Spotify, od kilku lat rozwija nową firmę w branży zupełnie innej niż rozrywka. Jego startup pochwalił się właśnie imponującymi wynikami zainteresowania na całym świecie.
Między nimi, na drugiej pozycji uplasował się ich francuski konkurent – marka Saint Laurent. Paryski dom mody zaliczył awans o dwa miejsca w górę w stosunku do poprzedniego rankingu za trzeci kwartał 2024 roku.