O „fashion victims”, czyli „ofiarach mody” zwykle mówi się w kontekście przedstawicieli najmłodszych pokoleń. Tymczasem badanie z Wielkiej Brytanii, a także inne raporty wskazują na to, że konsumenci z pokolenia Z i młodsze grono milenialsów coraz rzadziej podążają za nieustannie zmieniającymi się trendami w modzie.
Generacja Z ma dość trendów w modzie
Być może obserwujemy właśnie istotny zwrot w tym, jak młodzi ludzie kupują ubrania. Okazuje się bowiem, że młodzi konsumenci – przynajmniej ci z Wielkiej Brytanii – są najwyraźniej przesyceni ilością trendów i mikrotrendów w modzie, które zmieniają się jak w kalejdoskopie.
Takie są wnioski z badania, które zrealizowali eksperci z brytyjskiej firmy odzieżowej Blakely Clothing. Ankiety przeprowadzono w gronie dwóch tysięcy Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat, a więc wśród przedstawicieli generacji Z oraz młodych milenialsów.
Czytaj więcej
Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.
Ponad połowa respondentów (58 procent) zadeklarowała, że nie zamierza w tym roku podążać za najgorętszymi trendami w modzie. Jeszcze więcej, bo aż 75 procent stwierdziło, że bardzie ceni sobie jakość i ponadczasowy charakter ubrań, a nie to, że są modne.