Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki

Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.

Publikacja: 19.04.2024 16:05

Brunello Cucinelli zaczynał karierę pod koniec lat 70. od produkcji ubrań z kaszmiru. Dzisiaj jest m

Brunello Cucinelli zaczynał karierę pod koniec lat 70. od produkcji ubrań z kaszmiru. Dzisiaj jest miliarderem, a jego marka stała się znana na całym świecie.

Foto: Francesca Volpi: Bloomberg Finance LP

Odzież marki Brunello Cucinelli nie bez powodu nazywa się „ubraniami dla milionerów” – stała się już ona bowiem synonimem „cichego luksusu”, który na przestrzeni ostatnich sezonów zrobił wśród amatorów mody prawdziwą furorę.

I choć branża luksusowa zaczęła odczuwać spowolnienie, to włoska marka kontynuuje dobrą passę – po bardzo udanym 2023 roku, w którym zanotowała rekordowy dochód, mówić może także o świetnym pierwszym kwartale 2024 roku.

Brunello Cucinelli kontynuuje dobrą passę.  Marka ze świetnym wynikiem zamyka pierwszy kwartał 2024 roku

Z opublikowanego przez włoską markę sprawozdania finansowego za pierwszy kwartał 2024 roku, na który powołuje się serwis Fashion United, wynika, że sprzedaż Brunello Cucinelli w tym okresie wzrosła o 16,5 procent – przy bieżących kursach wymiany oraz o 17,9 procent przy stałych kursach wymiany – do 309,1 milionów euro. Spółka stwierdziła także, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami.

Czytaj więcej

Flipperzy przejmują kolejną branżę. Magnesem są rekordowe zyski

Brunello Cucinelli odnotowuje wzrost we wszystkich regionach. Jak wynika ze sprawozdania, przychody firmy w Europie wzrosły o 13,9 proc (108,8 mln euro), w obu Amerykach – o 19,5 procent (114,2 mln euro), zaś w Azji – o 16 procent (86,1 mln euro).

Na ostatnim z kontynentów znaczący wzrost zanotowano na wszystkich głównych obszarach – w Chinach, Japonii i Korei Południowej. Pod koniec kwartału spółka prowadziła aż 125 butików. Jej hurtowe przychody, wynoszące 120,5 mln euro, wzrosły o 19 procent.

„Pierwszy kwartał tego roku zamknęliśmy z doskonałymi wynikami sprzedaży. Doskonale odzwierciedlają one uznanie, jakim nasze kolekcje i styl życia cieszą się na całym świecie” – zaznacza Brunello Cucinelli, prezes wykonawczy i dyrektor kreatywny firmy, cytowany przez Fashion United. 

W sprawozdaniu spółka dodała także, że po doskonałych wynikach sprzedaży w pierwszych miesiącach 2024 roku, potwierdza swoją wcześniejszą prognozę – oczekuje około 10-procentowego wzrostu na cały rok. Na rok 2025 firma także przewiduje wzrost obrotów w okolicach 10 proc.

„Duża liczba zamówień z kolekcji jesień-zima 2024 – zarówno produktów męskich, jak i damskich – oraz pozytywny odbiór dziennikarzy z całego świata na temat naszego stylu i cichego luksusu, skłaniają nas do tego, by ponownie uznać, że nasze oczekiwania się sprawdzą. Spodziewamy się, że w 2024 roku wzrost sprzedaży będzie utrzymywał się na poziomie około dziesięciu procent” – zaznaczył projektant. 

Czytaj więcej

Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich

Brunello Cucinelli – król „mody dla milionerów” 

Nic dziwnego, że przewidywania Brunello Cucinelli są tak pozytywne – mimo że w ubiegłym roku branża luksusowa zaczęła odczuwać spowolnienie, to marka miała powody do świętowania, gdyż sprzedaż jej wyrobów wzrosła w 2023 roku o prawie 24 procent w porównaniu z rokiem poprzedzającym, osiągając zawrotne 1,14 miliarda euro.

Włoskiej marce z pewnością pomogło to, że w ostatnich miesiącach furorę robi „cichy luksus” – Brunello Cucinelli słynie bowiem z projektowania minimalistycznej odzieży w wyrafinowanym stylu. Marka skupia się również na najbardziej zamożnej klienteli. Proponuje klientom z całego świata dyskretną elegancję we włoskim stylu – sprzedaje niekrzykliwe, wygodne i doskonale skrojone ubrania oraz akcesoria, stworzone z najwyższej jakości materiałów. Marce pomóc mogła też jednak popularność serialu „Sukcesja”, którego bohaterowie nierzadko mieli na sobie ubrania projektu Cucinellego. 

Odzież marki Brunello Cucinelli nie bez powodu nazywa się „ubraniami dla milionerów” – stała się już ona bowiem synonimem „cichego luksusu”, który na przestrzeni ostatnich sezonów zrobił wśród amatorów mody prawdziwą furorę.

I choć branża luksusowa zaczęła odczuwać spowolnienie, to włoska marka kontynuuje dobrą passę – po bardzo udanym 2023 roku, w którym zanotowała rekordowy dochód, mówić może także o świetnym pierwszym kwartale 2024 roku.

Pozostało 88% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku