Międzynarodowa platforma sprzedażowa Lyst co kwartał publikuje swój raport dotyczący rynku mody i świata marek luksusowych. W ostatnich latach Lyst Index, bo taką nosi nazwę, stał się barometrem branży. Analitycy Lyst, podpierając się big data, sprawdzają, co interesuje klientów i klientki i jakie marki są najbardziej poszukiwane, a więc – pożądane.
Lyst opublikował raport podsumowujący ostatni kwartał 2022 roku. W czołowej dziesiątce najbardziej pożądanych marek widać niewielkie przetasowania. Jedna rzecz uderza: w top 10 brakuje Balenciagi. Słynny dom mody wypadł z czołówki po raz pierwszy od początku istnienia Lyst Index.
Lyst Index: upadek Balenciagi
Analitycy Lysta opracowują swoje zestawienie na podstawie aktywności internautów. Pod uwagę bierze się frazy, jakich w badanym kwartale szukało ponad 200 milionów użytkowników Lysta, a także jakie produkty przeglądali i kupowali. Istotne jest też to, jak wiele osób mówiło o danej marce w mediach społecznościowych, a także wchodziło z nią w interakcje.
Czytaj więcej
Znane marki luksusowe nie mają szczęścia do udanych kampanii reklamowych. Po skandalu z reklamą Balenciagi, teraz włoski dom mody Gucci zmaga się z krytyką z powodu zdjęć z udziałem Harry'ego Stylesa, brytyjskiego aktora i muzyka.
Śmiało można powiedzieć, że zdecydowanie największym przegranym aktualnego rankingu jest Balenciaga. Przypomnijmy, że w listopadzie mediami — nie tylko zresztą tymi branżowymi — wstrząsnęły kontrowersyjne kampanie Balenciagi z udziałem kilkuletnich dzieci.