W latach 90. była megagwiazdą świata mody. Słynna topmodelka wraca w nowej roli

Królowała w świecie mody, wspólnie z Naomi Campbell, Claudią Schiffer czy Lindą Evangelistą. Podbijała wybiegi w latach 90. Wciąż jest gwiazdą, ale postanowiła zmienić profil swojej działalności, o czym świadczy najnowszy projekt, w który się zaangażowała.

Publikacja: 07.02.2025 05:34

Kariera Heleny Christensen rozpoczęła się na pod koniec lat 80., gdy została najpierw Miss Danii, a

Kariera Heleny Christensen rozpoczęła się na pod koniec lat 80., gdy została najpierw Miss Danii, a potem brała udział w konkursie Miss Universe.

Foto: Materiały prasowe

Helena Christensen, córka Duńczyka i Peruwianki, w świecie mody pojawiła się na początku lat 90. mniej więcej w tym samym czasie, gdy karierę zaczynały Naomi Campbell, Linda Evangelista, Cindy Crawford czy Claudia Schiffer. Wspólnie były odpowiedzialne za powstanie fenomenu supermodelek – wyjątkowej grupy gwiazd modellingu, która zdominowała branżę mody jak nikt przed nimi i nikt po nich. Helena Christensen pracowała dla najważniejszych marek świata mody, gościła na okładkach słynnych magazynów – od „Vogue'a” po „Harper's Bazaar”. Pracowała dla marki bieliżniarskiej Victoria's Secret. Została też gwiazdą Petera Lindbergha czy Bruce'a Webera, czołowych fotografów mody.

Była tak znana w świecie mody, że posługiwano się wyłącznie jej imieniem – wystarczyło powiedzieć „Helena” i było wiadomo, o kogo chodzi Teraz Helena Christensen zaczyna zupełnie nowy rozdział w swoim życiu zawodowym, tyleż zaskakujący co intrygujący.  

Helena Christensen dyrektorką kreatywną marki Bo Concept

Firma BoConcept została założona w 1952 roku w Danii. Dziś jest potentatem na rynku mebli – ma ponad 300 sklepów w 64 krajach. Firma współpracuje z cenionymi projektantami z całego świata, tworząc kolekcje mebli, akcesoriów i oświetlenia. Duńczycy chcą dalej rozwijać swoją firmę – ma im w tym pomóc Helena Christensen.

Czytaj więcej

Była maszynką do zarabiania pieniędzy. Słynna marka modowa wraca po metamorfozie

Słynna duńska supermodelka objęła stanowisko globalnej dyrektorki artystycznej, w tej roli ma pomagać w kształtowaniu wizerunku i oferty Bo Concept, współpracując z  projektantami, występując i produkując kampanie reklamowe. 

Foto: Materiały prasowe

Jak zapowiadają przedstawiciele. Bo Concept Helena Christensen będzie także projektować meble i opracowywać tkaniny dla duńskiej firmy. Pierwszym kreatywnym projektem nowej dyrektor artystycznej jest wprowadzenie na rynek serii „Flora”, zestawu odbitek artystycznych z jej osobistego archiwum fotograficznego. Fotografia to jedna z pasji Heleny.

Foto: Materiały prasowe

Symbolicznym początkiem współpracy jest sesja zdjęciowa do kampanii zatytułowanej „Art of Living Danishly” („Sztuka życia po duńsku”), której fragmenty prezentujemy.

Helena Christensen, córka Duńczyka i Peruwianki, w świecie mody pojawiła się na początku lat 90. mniej więcej w tym samym czasie, gdy karierę zaczynały Naomi Campbell, Linda Evangelista, Cindy Crawford czy Claudia Schiffer. Wspólnie były odpowiedzialne za powstanie fenomenu supermodelek – wyjątkowej grupy gwiazd modellingu, która zdominowała branżę mody jak nikt przed nimi i nikt po nich. Helena Christensen pracowała dla najważniejszych marek świata mody, gościła na okładkach słynnych magazynów – od „Vogue'a” po „Harper's Bazaar”. Pracowała dla marki bieliżniarskiej Victoria's Secret. Została też gwiazdą Petera Lindbergha czy Bruce'a Webera, czołowych fotografów mody.

Design
Eksperci wybrali kolor roku 2025. Niebawem będzie dominował w modzie i designie
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Design
Wraca moda na „wnętrza analogowe”. Na czym polega ten trend w świecie designu?
Design
Rośnie potęga nowej marki luksusowej w świecie technologii. Historyczny wynik
Design
Kawiarnia z Bydgoszczy najpiękniejsza w Europie. Sukces w prestiżowym konkursie
Design
Warszawski lokal najpiękniejszy na świecie. Prestiżowa nagroda za wnętrza