Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy marka Calvin Klein wraca do świata wielkiej mody. Po trwającej sześć lat przerwie Amerykanie ogłosili, że zaprezentują swoją najnowszą kolekcję autorstwa nowej dyrektorki kreatywnej w ramach nowojorskiego tygodnia mody, który odbędzie się już w lutym tego roku.
Calvin Klein wraca na modowe wybiegi
Założona w 1968 roku w Nowym Jorku marka Calvin Klein, założona przez dwóch nowojorczyków – Calvina Kleina i Barry'ego Schwartza, funkcjonuje z powodzeniem w świecie mody od kilkudziesięciu lat i należy do grona najsilniejszych marek branży modowej. Zasłynęła z nowoczesnych, minimalistycznych projektów, ale przede wszystkim – z prowokacyjnych i często kontrowersyjnych kampanii reklamujących bieliznę.
Wizerunek marki, który funkcjonuje do dziś, ugruntowany został w latach 90. dzięki kampaniom reklamowym bielizny Calvina Kleina z udziałem m.in. Marka Wahlberga i Kate Moss, a później także wielu innych gwiazd – od Kendall Jenner i Emily Ratajkowski po Justina Biebera.
Kampanie Calvina Kleina stały się legendarne i przekładały się na świetną sprzedaż produktów marki. Przez lata reklamy realizowano według tego samego schematu – z reguły czarno-białe zdjęcia i jednoznaczna prezentacja bielizny noszonej przez bohaterów i bohaterki kampanii. Reklamy działały – do tego stopnia, że po pewnym czasie marka Calvin Klein kojarzona była przede wszystkim z bielizną – a nie z modą.
Postawienie na mocny wizerunek i charakterystyczny język wizualny kampanii reklamowych, a także położenie akcentu na bieliznę okazało się strzałem w dziesiątkę. Pomogło też firmie wyjść z trudnej sytuacji – na początku lat 90. Calvin Klein znalazł się niebezpiecznie blisko bankructwa, ale zmiany, którym patronował między innymi amerykański projektant John Varvatos (to on wypromował obcisłe bokserki, które stały się jednym z symboli marki), przełożyły się na błyskawiczny wzrost popularności produktów tej marki, a także – na duże zyski.