Nowe prawo zakazujące potencjalnie szkodliwych dla nastolatków reklam to pokłosie rosnącej liczby operacji plastycznych wykonywanych u dziewcząt poniżej 18. roku życia. Nowe zasady mają zapobiec prezentowaniu nastolatkom treści, które mogłyby wywołać chęć poprawienia natury, gdy jest na to stanowczo za wcześnie.
Zakaz reklam zabiegów medycyny estetycznej skierowanych do nastolatek
Mało która nastolatka jest zadowolona ze swojego wyglądu. Również media społecznościowe, choć otwierają się na ciałopozytywność, wciąż promują idealne ciało.
Sytuację pogarszają reklamy operacji plastycznych, które zalewają wszystkie środki masowego przekazu: nie tylko radio i telewizję, ale również social media. To przede wszystkim właśnie z tych ostatnich korzystają młodzi ludzie.
Operacje plastyczne są obecnie na porządku dziennym, również w Wielkiej Brytanii. W ręce chirurgów plastycznych oddają się zwłaszcza młode dziewczyny.
Wrażliwe na opinie otoczenia i dążące do nierealnego ideału piękna, poddają się operacjom twarzy, piersi i innych części ciała. Wszystkie te procedury wykonywane u pacjentów w tak młodym wieku mogą wywołać szereg groźnych dla zdrowia komplikacji – mimo że w wielu reklamach zabiegi te wyglądają zupełnie niewinnie, a ich efekty – imponująco.