Ostatni raz boom na spódniczki mini miał miejsce całe pokolenie temu – w latach 90. Dziś znów budzą zainteresowanie, co widać nie tylko w stylizacjach gwiazd i na pokazach najważniejszych domów mody, ale również w internetowych statystykach.
W klimacie retro
Jesienią 2021 roku ogólnoświatowa platforma zakupowa Lyst zarejestrowała wzrost wyszukań hasła „spódniczka mini” o 76 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Z kolei platforma Trendalytics zarejestrowała wzrost wyszukań minispódniczki z obniżonym stanem o 554 procent w stosunku do 2020 roku.
Czytaj więcej
Marka Uterque, najbardziej luksusowa i selektywna w rodzinie marek odzieżowych należących do Inditexu, hiszpańskiej firmy będącej właścicielem między innymi Zary, znika z rynku. Wchłonie ją marka Massimo Dutti.
Projektanci znów adaptują spódniczki w rozmiarze mikro, po raz kolejny przemycając do naszych czasów design lat. 90. Przykład? Czarny komplet Saint Laurent w biurowym stylu z ultrakrótką spódniczką mini i marynarką z wyraźnie zaznaczonymi ramionami.
Z kolei na pokazie kolekcji włoskiego domu mody Missoni na wiosnę-lato 2022 roku uwagę przykuwała minimalistyczna, stalowoszara spódniczka z niskim stanem. Podobny projekt z dodatkowym wycięciem pojawił się we wspólnej kolekcji Fendi i Versace.