Aktualizacja: 11.02.2025 05:27 Publikacja: 17.09.2021 10:39
W Polsce sklepy marki Uterque obecne są w Warszawie i Poznaniu.
Foto: Fot: Gpccurro, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.
Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.
Capri Holdings, właściciel czołowych marek świata mody, zanotował duże straty w trzecim kwartale roku podatkowego 2024/2025. Prezes firmy przyznaje, że podjęto błędne decyzje, ale zapowiada odbudowę słynnych marek, które znalazły się w trudnym położeniu.
Sabato De Sarno odchodzi ze stanowiska dyrektora kreatywnego domu mody Gucci. Zajmował je przez zaledwie dwa lata.
Kto rozdaje obecnie karty w świecie mody sprzedawanej przez internet? Ostatnie lata przyniosły sporą zmianę, a dotychczasowy potentat w tej dziedzinie, Wielka Brytania, musi pogodzić się z porażką.
Polacy pokochali luksus. Stać nas na coraz więcej i chętnie wydajemy na produkty sygnowane logotypami marek luksusowych – nie tylko w butikach, ale także na rynku wtórnym. Którą markę luksusową Polacy wybierają najchętniej. Sprawdzili to eksperci z platformy Vinted.
Tegoroczny tydzień mody w Paryżu pokazuje, że mamy do czynienia z renesansem zjawiska, o którym mówiono, że odchodzi do lamusa. Z czego wynika powrót chudych modelek na światowe wybiegi?
Capri Holdings, właściciel czołowych marek świata mody, zanotował duże straty w trzecim kwartale roku podatkowego 2024/2025. Prezes firmy przyznaje, że podjęto błędne decyzje, ale zapowiada odbudowę słynnych marek, które znalazły się w trudnym położeniu.
Sabato De Sarno odchodzi ze stanowiska dyrektora kreatywnego domu mody Gucci. Zajmował je przez zaledwie dwa lata.
Kto rozdaje obecnie karty w świecie mody sprzedawanej przez internet? Ostatnie lata przyniosły sporą zmianę, a dotychczasowy potentat w tej dziedzinie, Wielka Brytania, musi pogodzić się z porażką.
Tegoroczny tydzień mody w Paryżu pokazuje, że mamy do czynienia z renesansem zjawiska, o którym mówiono, że odchodzi do lamusa. Z czego wynika powrót chudych modelek na światowe wybiegi?
W latach 90. była niezwykle popularna, wręcz kultowa. W jej reklamach występowały słynne modelki i gwiazdy muzyki. Później stopniowo blask gasł, spadało zainteresowanie klientów i klientek, a produkty przestały budzić ekscytację. Ten okres marka Calvin Klein ma już chyba za sobą. Teraz chce wrócić do świata wielkiej mody.
Branża dóbr luksusowych boryka się ze spowolnieniem, za które najczęściej wini się Zdaniem ekspertów za spowolnienie w branży luksusowej odpowiada dyskretna estetyka w duchu „cichego luksusu”. Uważają, że marki muszą od niej odejść.
Platforma Lyst opublikowała ranking najbardziej pożądanych marek w świecie dóbr luksusowych. Przynosi on spore zaskoczenie, bo doszło do przetasowań w czołówce.
Stella McCartney, brytyjska projektantka i córka Paula McCartneya, założyciela grupy The Beatles, odzyskała pełną kontrolę nad swoją marką. To efekt rozstania z koncernem LVMH, światowym potentatem na rynku dóbr luksusowych. Rozstania – dodajmy – pokojowego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas