Właściciel Zary zamyka sklepy najbardziej luksusowej marki, także w Polsce

Marka Uterque, najbardziej luksusowa i selektywna w rodzinie marek odzieżowych należących do Inditexu, hiszpańskiej firmy będącej właścicielem między innymi Zary, znika z rynku. Wchłonie ją marka Massimo Dutti.

Publikacja: 17.09.2021 10:39

W Polsce sklepy marki Uterque obecne są w Warszawie i Poznaniu.

W Polsce sklepy marki Uterque obecne są w Warszawie i Poznaniu.

Foto: Fot: Gpccurro, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.

Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.

Czytaj więcej

Zara tworzy nową markę. Będzie sprzedawać elektronikę i biżuterię

Uterque jest zdecydowanie najmniejszą z marek należących do Inditexu. Na świecie jest dostępna jedynie na 16 rynkach, ma łącznie 82 sklepy. W Polsce funkcjonują obecnie jedynie trzy salony tej marki, ale wkrótce znikną. Zgodnie z zapowiedziami szefostwa Inditexu, Uterque nie będzie sprzedawany osobno, a produkty pod tą marką będą dostępne w salonach Massimo Dutti lub online, ale znikną wszystkie obecnie funkcjonujące salony tej marki. 

Celem jest optymalizacja obecności marki Massimo Dutti na cenionych rynkach zagranicznych takich jak USA, Kanada, Meksyk czy Turcja. 

Cytat z oficjalnego komunikatu Inditexu.

To jedyny taki przypadek w rodzinie marek należących do Inditexu, cała reszta utrzyma sklepy stacjonarne a także, jak zapowiedziano w oświadczeniu przedstawicieli firmy, będzie otwierać kolejne salony flagowe.

Inditex w nowych, pandemicznych warunkach radzi sobie bardzo dobrze. Firma podała wyniki finansowe, z których wynika, że sprzedaż online w tym roku poszybowała w górę w stosunku do roku 2020, w drugim kwartale firma zanotowała rekordowe wyniki jeśli chodzi o przychody i zysk.  

Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.

Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Roszady na liście najbardziej pożądanych marek luksusowych. Dominacja Włochów
Moda
Prezes czołowego domu mody ogłasza koniec „cichego luksusu”. Nadchodzi nowa era
Moda
Sukcesja w imperium Giorgio Armaniego. Projektant ujawnił, jakie będą losy firmy
Moda
Nadchodzi powolna śmierć trendów? Producenci ubrań mają problem z generacją Z
Moda
Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO