Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.
Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.
Czytaj więcej
Hiszpański koncern Inditex, potentat rynku odzieżowego, chce stworzyć nową markę na bazie Zary. W...
Uterque jest zdecydowanie najmniejszą z marek należących do Inditexu. Na świecie jest dostępna jedynie na 16 rynkach, ma łącznie 82 sklepy. W Polsce funkcjonują obecnie jedynie trzy salony tej marki, ale wkrótce znikną. Zgodnie z zapowiedziami szefostwa Inditexu, Uterque nie będzie sprzedawany osobno, a produkty pod tą marką będą dostępne w salonach Massimo Dutti lub online, ale znikną wszystkie obecnie funkcjonujące salony tej marki.