Właściciel Zary zamyka sklepy najbardziej luksusowej marki, także w Polsce

Marka Uterque, najbardziej luksusowa i selektywna w rodzinie marek odzieżowych należących do Inditexu, hiszpańskiej firmy będącej właścicielem między innymi Zary, znika z rynku. Wchłonie ją marka Massimo Dutti.

Publikacja: 17.09.2021 10:39

W Polsce sklepy marki Uterque obecne są w Warszawie i Poznaniu.

W Polsce sklepy marki Uterque obecne są w Warszawie i Poznaniu.

Foto: Fot: Gpccurro, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.

Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.

Czytaj więcej

Zara tworzy nową markę. Będzie sprzedawać elektronikę i biżuterię

Uterque jest zdecydowanie najmniejszą z marek należących do Inditexu. Na świecie jest dostępna jedynie na 16 rynkach, ma łącznie 82 sklepy. W Polsce funkcjonują obecnie jedynie trzy salony tej marki, ale wkrótce znikną. Zgodnie z zapowiedziami szefostwa Inditexu, Uterque nie będzie sprzedawany osobno, a produkty pod tą marką będą dostępne w salonach Massimo Dutti lub online, ale znikną wszystkie obecnie funkcjonujące salony tej marki. 

Celem jest optymalizacja obecności marki Massimo Dutti na cenionych rynkach zagranicznych takich jak USA, Kanada, Meksyk czy Turcja. 

Cytat z oficjalnego komunikatu Inditexu.

To jedyny taki przypadek w rodzinie marek należących do Inditexu, cała reszta utrzyma sklepy stacjonarne a także, jak zapowiedziano w oświadczeniu przedstawicieli firmy, będzie otwierać kolejne salony flagowe.

Inditex w nowych, pandemicznych warunkach radzi sobie bardzo dobrze. Firma podała wyniki finansowe, z których wynika, że sprzedaż online w tym roku poszybowała w górę w stosunku do roku 2020, w drugim kwartale firma zanotowała rekordowe wyniki jeśli chodzi o przychody i zysk.  

Inditex najbardziej znany jest dzięki istniejącej od 1976 roku marce Zara, która stała się globalną potęgą. Dzisiaj Zara ma na świecie ponad 2 tysiące sklepów, ale obok niej funkcjonują też jej marki siostrzane. Każda z nich adresowana jest do nieco innego grona klientek. Bershka czy Pull&Bear sprzedają ubrania stworzone z myślą o młodszych odbiorczyniach, Stradivarius czy Massimo Dutti adresowany jest do nieco starszych kobiet.

Jest też Oysho skupione na modzie typu „basic” i Zara Home sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz. Jest też wreszcie Uterque, marka bardzo selektywna, luksusowa i zarazem najmniej znana. Uterque to wyrazista i odważna moda, nie dla każdego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Moda
Europejska ojczyzna mody na równi pochyłej. Zamknięto 17 tysięcy butików
Moda
Słynna brytyjska marka w tarapatach. Przegrała z modą na „cichy luksus”?
Moda
Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?
Moda
Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy
Moda
Kraj, który się uzależnił od fast fashion. Kupują 2 razy więcej niż średnia w UE
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?