Szwedzka platforma sprzedaży odzieży używanej, Sellpy, której właścicielem i partnerem strategicznym jest H&M, zacznie działać na 20 nowych rynkach europejskich, w tym także w Polsce. Do tej pory firma skupiała się głównie na Szwecji, jednak od ubiegłego roku przyspieszyła ekspansję na kolejne kraje – w 2020 roku rozpoczęła działalność w Niemczech, a w tym roku – w Holandii i Austrii. Rozszerzenie o kolejne kraje to największy jak dotąd krok w kierunku stworzenia firmy globalnej.
Czytaj też: „Ubraniowy Netflix”: H&M testuje nową usługę. Jak to działa?
Wraz z zapowiedzią ekspansji, poinformowano o włączeniu firmy Sellpy do globalnego łańcucha dostaw H&M poprzez dostęp do nowoczesnego magazynu H&M po Poznaniem.
Rozwój Sellpy jest dowodem na to, że segment odzieży używanej staje się coraz bardziej interesujący dla klientów z całego świata. Ma również jeszcze mocniej zaakcentować proekologiczne działania H&M, na które odbiorcy pozostają nieczuli. Jak wynika z niedawnych badań agencji Wolff Olins i stworzonego w ich ramach rankingu rozpozawalności, H&M nie mieści się nawet w pierwszej setce marek budzących skojarzenia z „świadomością ekologiczną”.
Gustav Wessman, zajmujący stanowisko Head of Expansion w Sellpy, skomentował decyzję o rozszerzeniu pola działalności: „Każdy przedmiot kupiony jako używany oszczędza zasoby planety. Popyt na nowych rynkach szybko rośnie, dlatego to wielka przyjemność, że nadal się rozwijamy, aby umożliwić większej liczbie klientów w Europie życie w obiegu zamkniętym”.
To nie jedyna w ostatnich tygodniach inicjatywa H&M, pokazująca, że firma nie ustaje w próbach budowania wizerunku marki odpowiedzialnej i poszukującej rozwiązań na prężnym rynku mody cyrkularnej i z drugiej ręki. Na początku maja w Niemczech zaczęła działać platforma Instapark, która początkowo (zgodnie z nazwą) miała być miejscem zrzeszającym influencerów, jednak z czasem ewoluowała do roli wypożyczalni ubrań i sprzętu do domu, a także sklepu posiadającego w swojej ofercie tylko ubrania czy meble spełniające kryteria zrównoważonej produkcji.