Net-a-Porter, jedna z największych światowych platform sprzedaży internetowej skupionych na luksusowej modzie, zaprezentowała kolekcję sukni na czas Ramadanu. Decyzja ma być wynikiem zapotrzebowania na suknie, które w świętym dla wyznawców islamu okresie rośnie wg danych firmy o 80%. W kolekcji znalazły się projekty znanych marek i twórców, takich jak SemSem, Carolina Herrera, Halpern czy Alex Perry.

Czytaj też: Paulina Pyszkiewicz: „Negocjacje z e-butikami to gra o wszystko”

Odsłonięciu kolekcji towarzyszy nowa usługa, dedykowana klientom z Bliskiego Wschodu i pozwalająca na wyszukiwanie produktów w lokalnym języku i walucie, a także spersonalizowana i wyselekcjonowana przez pracowników grupy Net-a-Porter oferta dla krajów arabskich. Kampania reklamowa promująca specjalną kolekcję została nakręcona w mieście Al Ain w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jednej z najstarszych zamieszkanych osad na świecie – symboliczny hołd, złożony arabskiemu krajobrazowi.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez NET-A-PORTER (@netaporter)

Kolekcja przeczy opiniom, wg których „skromna moda”, na którą zapotrzebowanie w ubiegłych latach systematycznie rosło, znalazła się w kryzysie – m.in. w związku z dyskusjami w krajach europejskich czy Chinach na temat zakazu noszenia hidżabów czy burek oraz zapowiedzi odejścia od pokazów przez Halimę Aden – jedną z najbardziej rozpoznawalnych muzułmańskich modelek. Pod koniec ubiegłego roku Aden ogłosiła, że kariera w modelingu uniemożliwia jej stosowanie się do nakazów religijnych. Cały sektor skromnej mody wg prognoz wzrostowych ma być warty w 2024 roku ponad 400 miliardów dolarów.

„Wspólna praca z lokalnymi i globalnymi projektantami oraz kręcenie kampanii w Al Ain doskonale oddaje estetykę i nastrój kolekcji: piękna, kojąca, ugruntowana, ale inspirująca; i tak właśnie widzimy klientów świętujących tegoroczny Ramadan wspólnie z nami” – powiedział Nisreen Shocair, dyrektor generalny bliskowschodniego oddziału e-butiku Yoox, który w 2015 roku połączył się z Net-a-Porter.

Znaczenie rynków arabskich dla strategii grupy już w 2018 roku podkreślała Alison Loehnis, prezes całej grupy, zaznaczając że świat arabski jest szczególnie istotny jeśli chodzi o najwierniejszych klientów – „extremely important people”, którzy w skali globalnej stanowią 3% wszystkich klientów i jednocześnie odpowiadają za 40% przychodów grupy. Na Bliskim Wschodzie wg danych Loehnis aż 12% klientów stanowią właśnie EIP.