Skromna moda: znany e-butik tworzy kolekcję sukni na Ramadan

Przygotowana we współpracy ze znanymi projektantami kolekcja przypomina o znaczeniu klientów z Bliskiego Wschodu i „skromnej mody” dla marek odzieżowych.

Publikacja: 29.03.2021 15:03

Skromna moda: znany e-butik tworzy kolekcję sukni na Ramadan

Foto: Fot: Net-A-Porter

Net-a-Porter, jedna z największych światowych platform sprzedaży internetowej skupionych na luksusowej modzie, zaprezentowała kolekcję sukni na czas Ramadanu. Decyzja ma być wynikiem zapotrzebowania na suknie, które w świętym dla wyznawców islamu okresie rośnie wg danych firmy o 80%. W kolekcji znalazły się projekty znanych marek i twórców, takich jak SemSem, Carolina Herrera, Halpern czy Alex Perry.

Czytaj też: Paulina Pyszkiewicz: „Negocjacje z e-butikami to gra o wszystko”

Odsłonięciu kolekcji towarzyszy nowa usługa, dedykowana klientom z Bliskiego Wschodu i pozwalająca na wyszukiwanie produktów w lokalnym języku i walucie, a także spersonalizowana i wyselekcjonowana przez pracowników grupy Net-a-Porter oferta dla krajów arabskich. Kampania reklamowa promująca specjalną kolekcję została nakręcona w mieście Al Ain w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jednej z najstarszych zamieszkanych osad na świecie – symboliczny hołd, złożony arabskiemu krajobrazowi.

Kolekcja przeczy opiniom, wg których „skromna moda”, na którą zapotrzebowanie w ubiegłych latach systematycznie rosło, znalazła się w kryzysie – m.in. w związku z dyskusjami w krajach europejskich czy Chinach na temat zakazu noszenia hidżabów czy burek oraz zapowiedzi odejścia od pokazów przez Halimę Aden – jedną z najbardziej rozpoznawalnych muzułmańskich modelek. Pod koniec ubiegłego roku Aden ogłosiła, że kariera w modelingu uniemożliwia jej stosowanie się do nakazów religijnych. Cały sektor skromnej mody wg prognoz wzrostowych ma być warty w 2024 roku ponad 400 miliardów dolarów.

„Wspólna praca z lokalnymi i globalnymi projektantami oraz kręcenie kampanii w Al Ain doskonale oddaje estetykę i nastrój kolekcji: piękna, kojąca, ugruntowana, ale inspirująca; i tak właśnie widzimy klientów świętujących tegoroczny Ramadan wspólnie z nami” – powiedział Nisreen Shocair, dyrektor generalny bliskowschodniego oddziału e-butiku Yoox, który w 2015 roku połączył się z Net-a-Porter.

Znaczenie rynków arabskich dla strategii grupy już w 2018 roku podkreślała Alison Loehnis, prezes całej grupy, zaznaczając że świat arabski jest szczególnie istotny jeśli chodzi o najwierniejszych klientów – „extremely important people”, którzy w skali globalnej stanowią 3% wszystkich klientów i jednocześnie odpowiadają za 40% przychodów grupy. Na Bliskim Wschodzie wg danych Loehnis aż 12% klientów stanowią właśnie EIP.

Net-a-Porter, jedna z największych światowych platform sprzedaży internetowej skupionych na luksusowej modzie, zaprezentowała kolekcję sukni na czas Ramadanu. Decyzja ma być wynikiem zapotrzebowania na suknie, które w świętym dla wyznawców islamu okresie rośnie wg danych firmy o 80%. W kolekcji znalazły się projekty znanych marek i twórców, takich jak SemSem, Carolina Herrera, Halpern czy Alex Perry.

Czytaj też: Paulina Pyszkiewicz: „Negocjacje z e-butikami to gra o wszystko”
Pozostało 80% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie