Szukaj

Muzułmańska topmodelka kończy karierę. „Wybieram religię”

Halima Aden, jedna z najsłynniejszych modelek pochodzących z państw muzułmańskich, uważa, że praca w świecie mody ma negatywny wpływ na jej religijność. Halima woli pozostać wierna wymaganiom stawianym przez islam.

Halima Aden, jedna z pierwszych topmodelek na świecie noszących hidżab na wybiegach, ogłosiła zakończenie pracy przy pokazach mody. Powód? Przekonania religijne i ograniczenia, które stawia jej w tym względzie biznes modowy.

Moda czy islam? Topmodelka Halima Aden wybrała religię

Pochodząca z Somalii Hamila Aden w ostatnich latach zasłynęła jako propagatorka „skromnej mody” – współpracowała m.in. z Fenty Beauty, wystąpiła także na okładce „Sports Illustrated”, ubrana w burkini – kobiecy strój sportowy zakrywający włosy, charakterystyczny dla krajów muzułmańskich.

Czytaj też: Królowe wybiegów i Instagramu: oto 10 najlepiej zarabiających modelek 2020 roku

Aden ogłosiła swoją decyzję poprzez serię postów na Instagramie. Wspomina tam m.in. swoją współpracę z Rihanną, która pozwoliła jej nosić przyniesiony na plan zdjęciowy jej własny hidżab. „To jest prawdziwa Halima i znowu chcę się taką stać” – dodała, zwracając jednocześnie uwagę na bycie „mniejszością w mniejszości”, niezrozumienie znaczenia hidżabu w świecie mody i brak muzułmańskich stylistek, pracujących przy pokazach mody.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Halima Somali (@halima)

Halima Aden nigdy nie wystąpiła na sesji zdjęciowej bez hidżabu – to część jej kontraktu z agencją, ta kwestia nie podlega negocjacjom. Do refleksji na temat kompromisów związanych z pracą na wybiegach, takich jak rezygnacja z obowiązkowych modlitw czy kontrowersyjne posunięcia takie jak zdjęcie w jeansach, założonych na głowę zamiast chusty, Aden sprowokowała również pandemia koronawirusa.

Fot: Myles Kalus Anak Jihem/Wikimedia Commons

Zainteresowanie współpracą z Aden zaczęło rosnąć po jej występie w ramach konkursu Miss USA w 2016 roku, gdzie zwróciła na nią uwagę Carine Roitfeld, słynna dziennikarka mody z amerykańskiej edycji magazynu „Harper’s Bazaar”. Zaledwie 18-letnia Aden podpisała wkrótce kontrakt z agencją IMG, który zapewnił jej m.in. debiut na nowojorskim tygodniu mody. Do tej pory występowała m.in. w pokazach kolekcji Yeezy czy Maxmara, była też pierwszą modelką w hidżabie, która pojawiła się na okładce brytyjskiego „Vogue’a”.

Źródło: The Guardian

Zamknij
Zamknij