Firma The North Face odniosła niewątpliwy sukces – produkuje najbardziej pożądany element garderoby na świecie. Kurtki The North Face widoczne są na ulicach wielu miast, ale firma święci też triumfy w sieci – między w ostatnim półroczu tę nazwę wpisywano w wyszukiwarkę Google’a o 243% częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Za tymi sukcesami i wielopoziomowym marketingiem stoi długofalowa strategia, o której przedstawiciele firmy opowiedzieli w rozmowie z serwisem internetowym „Highsnobiety”.
The North Face Nuptse: te kurtki puchowe to fenomen
Po pierwsze, The North Face, podobnie jak wiele innych kluczowych marek we współczesnej modzie – jak Louis Vuitton czy Nike – funkcjonuje jako parasol nad licznymi inicjatywami, kolekcjami i kolaboracjami, adresowanymi do zróżnicowanej grupy odbiorców. Na szeroką bazę składają się liczne „mikroplemiona” odbiorców, do których marka przemawia w różny sposób.
Czytaj też: Czemu dom mody Bottega Veneta zniknął z Instagramu? Prezes wyjaśnią tę nietypową strategię
Firma działa w ten sposób od wielu lat, i już w latach 90., czyli w czasach, gdy bijąca obecnie rekordy popularności kurtka puchowa Nuptse debiutowała, The North Face zapracowała na status firmy kultowej zarówno wśród entuzjastów górskich trekkingów czy sportów wyczynowych, jak i osób poszukujących praktycznej, stylowej mody poza raczkującym wówczas trendem gorpcore. Popularność zarówno wśród wspinaczy, narciarzy czy snowboardzistów jak i raperów pomogła The North Face zyskać opinię autentycznej w różnych obszarach rynku.
Dziś to rozdrobnienie znajduje wyraz także w strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Obok głównego profilu The North Face na Instagramie działa też szereg sprofilowanych kont pobocznych – jak The North Face City, The North Face Snow, The North Face Climb, The North Face x Hyke czy The North Face Standard, pracujących na korzyść samej marki oraz dających przestrzeń dla „mikroplemion”.