Szukaj

Najbardziej pożądany obecnie ciuch świata? To ta kurtka

Kultowa kurtka Nuptse firmy The North Face z lat 90. zyskała nowe życie dzięki popularności wśród influencerów i nostalgii za „najntisami”.

Wzrost popularności rzeczy firmy The North Face można było obserwować już od kilku lat, ale  wraz z nadejściem tegorocznej zimy mamy do czynienia z eksplozją fenomenu. Najbardziej pożądanym elementem garderoby na świecie stała się kurtka puchowa  1996 Retro Nuptse, którą firma The North Face po raz pierwszy wprowadziła do sklepów w latach 90.

Czytaj też: Ta kurtka wykonana z miedzi ochroni was przed koronawirusem

Tak wynika z kwartalnego raportu wyszukiwarki Lyst, która przygotowała zestawienie najczęściej wyszukiwanych i kupowanych produktów. Kurtka Nuptse, jak pierwszy produkt w historii raportów Lyst, wygrała zarówno w kategorii rzeczy dla mężczyzn i dla kobiet.

Nuptse: kurtka North Face znowu stała się popularna

Autorzy raportu jako powód niesamowitej popularności kurtki wskazują m.in. nostalgię za latami 90., która pomogła kurtce The North Face podbić media społecznościowe. Istotne są też parametry techniczne, a także fakt, że Nuptse jest znacząco tańsza niż inne modne  produkty w tej kategorii, które również znalazły się w pierwszej dziesiątce – czyli kurtki Moncler, Stone Island czy Canadian Goose. Liczba wyszukań dla kurtek puchowych wzrosła w ostatnim kwartale 2020 roku o 174%.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez jin_nsk (@jinsta___gram)

Pozycję najpopularniejszej marki świata według Lyst utrzymuje Gucci. Zaledwie kilka dni temu do sklepu internetowego włoskiego domu mody trafiła wspólna kolekcja przygotowana z The North Face, można więc spodziewać się, że w kolejnej edycji raportu obie marki utrzymają wysokie pozycje. W pierwszej piątce marek modowych, które ostatnie miesiące mogą zaliczyć do udanych, znalazły się również Balenciaga, Moncler, Off-White i Prada.

Moncler zanotował największy awans ze wszystkich marek znajdujących się w zestawieniu, po raz pierwszy lądując na podium. Przyczynił się do tego nie tylko sezonowy wzrost związany ze sprzedażą ubrań na zimę, ale też kolekcja przygotowana z Rickiem Owensem oraz spektakularne przejęcie – w grudniu marka ogłosiła zakup Stone Island za 1,4 miliarda dolarów. Transfer jest świadectwem coraz większej konsolidacji rynku. Potwierdza ją także sam ranking Lyst, w którym 8 na 20 czołowych marek stanowią firmy należące do LVMH lub grupy Kering.

Zamknij
Zamknij