Koncern LVMH, właściciel między innymi marek Louis Vuitton, Dior czy TAG Heuer ogłosił decyzję o wstrzymaniu rozpoczętej w 2019 roku współpracy z Fenty, marką odzieżową stworzoną przez Rihannę. Głównym powodem są słabe wyniki finansowe marki. Zawieszenie ma potrwać do czasu nadejścia „lepszych warunków”. Bez przeszkód działają inne marki, stworzone przez Rihannę i również należące do LVMH – linia bielizny Savage X Fenty, która otrzymała dodatkowe finansowanie w wysokości 115 milionów dolarów od inwestorów z L.Catteron,  oraz marka kosmetyczna Fenty Beauty.

Czytaj też: Bottega Veneta: ta marka to fenomen rynku mody

Bernard Arnault, szef grupy LVHM, ogłaszając w maju 2019 roku decyzję o dołączeniu Fenty do portfolio LVMH wyrażał nadzieję na wykorzystanie potencjału celebrytów i influencerów w mediach społecznościowych. Na przeszkodzie stanęła jednak pandemia, która odbiła się na sprzedaży większości marek luksusowych, ale także wysokie ceny produktów Fenty, niedostosowane do możliwości finansowych szerokiej grupy fanów Rihanny.

Eksperci zwracają też uwagę na problem z dystrybucją: ubrania Fenty można było kupić głównie za pośrednictwem strony internetowej, co uniemożliwiło klientom zbliżenie się do marki w taki sposób, w jaki pozwoliła na to sprzedaż kosmetyków Fenty Beauty w (również należącej do LVMH) sieci Sephora. Próbując dotrzeć do fanów luksusowego streetwearu Fenty nie przygotowało projektów, które wyróżniałyby się spośród innych marek z tego segmentu, jednocześnie wyceniając je na tysiące złotych.

Zawieszenie współpracy na rzecz przynoszących większe zyski kosmetyków i bielizny dowodzi też po raz kolejny, że największy luksusowy konglomerat na świecie dobrze radzi sobie z walką o globalną sprzedaż domów mody z długą historią, takich jak Dior, Fendi czy Givenchy, ale zupełnie odpuścił budowanie marek od podstaw. LVMH inwestuje raczej w przejęcia gigantów, takich jak Tiffany & Co, niż wspiera debiutantów. Ostatnią marką, budowaną od fundamentów przy udziale grupy, był dom mody Christiana Lacroix, założony w 1987 roku i sprzedany w 2005 roku.