Szukaj

Nadchodzi eksplozja popularności makijażu dla mężczyzn

Chęć używania produktów do makijażu deklaruje aż jedna trzecia młodych Amerykanów

Fenty Skin, nowa linia kosmetyków do makijażu w katalogu marki stworzonej przez Rihannę, ma w katalogu produkty przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Produkty do męskiego makijażu powoli stają się jednym z najbardziej obiecujących źródeł zysku dla firm kosmetycznych, podobnie jak „moda niebinarna„, której popularność znajduje wyraz w pokazach, kolekcjach oraz nowych sekcjach zakupowych dużych marek odzieżowych. Jak się okazuje, pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój tego trendu.

Męski makijaż: nowy trend

Wg raportu firmy analitycznej Moz tylko w kwietniu w USA o 80% wzrosła częstotliwość wyszukiwania frazy „male makeup looks”. Mężczyźni w czasie lockdownu z powodu pandemii poszukiwali inspiracji chętniej niż dotychczas, ale już w ubiegłym roku jedna trzecia Amerykanów poniżej 45. roku życia deklarowała chęć wypróbowania makijażu. Badanie Morning Consult dotyczyło szerokiej gamy kosmetyków – od szminki i tuszu do rzęs po podkłady i cienie.

Takie wyniki znajdują odzwierciedlenie w świecie mody i popkultury. Makijaż regularnie robi m.in. prezydent Francji Emmanuel Macron (który wg informacji prasowych tylko w 2017 roku wydał na ten cel ponad 26 tys. euro), Pharrell Williams, Marc Jacobs czy Asap Rocky.  

W ciągu ostatnich 5 lat rynek męskich kosmetyków do makijażu wzrósł w USA o 13%, osiągając w 2019 roku wartość 1,14 miliarda dolarów. Zdaniem analityków popularność w czasie pandemii może być zwiastunem dalszego szybkiego wzrostu – w ciągu kolejnych 5 lat ten segment rynku ma być warty już ok. 5 miliardów dolarów.

Czytaj też: Kanye West będzie produkował kosmetyki 

Należąca do LVMH Fenty to pierwsza tak duża firma, która zachęca mężczyzn do robienia makijażu. Już wcześniej ta marka wyznaczała trendy w branży kosmetycznej, m.in. za sprawą rozszerzenia palety podkładów do 40 odcieni.

Śladem Rihanny poszły inne marki kosmetyczne, a ustanowiony w ten sposób „nowy standard inkluzywności” nazwano „efektem Fenty”. Wszystko wskazuje na to, że i w przypadku normalizacji i popularyzacji makijażu firma kosmetyczna stworzona przez Rihannę odegra ważną rolę.

Źródło: NSS Magazine

Zamknij
Zamknij