Szukaj

Rihanna chce, by mężczyźni pokochali swoje kształty

Różnorodność to od początku jeden ze znaków rozpoznawczych Fenty, błyskawicznie rozwijającego się modowego imperium Rihanny

Rihanna to nie tylko jedna z najpopularniejszych gwiazd popu, to także postać, która wywiera ogromny wpływ na współczesną modę. Jej linia kosmetyków, Fenty Beauty, została uznana za jedną z największych innowacji 2017 roku przez tygodnik „Time”. To wyróżnienie to tylko jeden z powodów, dla których artystkę komplementują tacy ludzie jak Bernard Arnault, najpotężniejszy człowiek świata mody.

Czytaj też: W 2021 roku w modzie znowu będzie rządził normcore

Podjęcie przez Rihannę współpracy z koncernem LVMH (potentat branży luksusowej, do LVMH należą takie marki jak Dior, TAG Heuer czy wódka Belvedere) zaowocowało powstaniem w 2019 roku domu mody Fenty Maison.

Ten projekt również okazał się sukcesem. Powodów było wiele, duże znaczenie miały choćby inkluzywne projekty ubrań, dostępne dla kobiet bez względu na ich wagę, wzrost czy kolor skóry. Kolejną barierę przełamać ma kolekcja męskiej bielizny Savage x Fenty, która po raz pierwszy w mainstreamie promuje ideę ciałopozytywności także wśród mężczyzn.

Rihanna x Fenty: kolekcja bielizny dla mężczyzn „Plus Size”

Dla modelek o sylwetkach odbiegających od stereotypu gwiazd modowych wybiegów, ostatnie lata to czas dużych zmian. Wiele z nich zaczęło regularnie pojawiać się na pokazach mody, a Ashley Graham stała się nawet jedną z najlepiej zarabiających modelek świata. Zaledwie kilka dni temu w czasie pokazu w Mediolanie do listy marek otwartych na współpracę  z modelkami „plus-size” dołączył Versace.

Na razie odchodzenie od wzoru „idealnego” ciała nie dotyczy świata mężczyzn. Co prawda IMG, jedna z największych na świecie agencji modeli, od 2016 roku reprezentuje również mężczyzn „Plus Size” (w ramach osobnej spółki o nazwie Brawn), ale ich obecność w katalogach czy na pokazach domów mody wciąż jest znikoma.

To jeden z powodów, dla których kapsułowa kolekcja Savage x Fenty spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Wg jednej z użytkowniczek Twittera Rihanna „udowodniła, że inne marki są pretensjonalne i dyskryminują ludzi bez powodu”. „The Independent” cytuje Rihannę, która mówi, że inkluzywność w jej projektach przychodzi naturalnie, bo wynika z myślenia o bliskich osobach w jej życiu. Po zasługach dla promocji męskich kosmetyków do makijażu, artystka z Barbadosu może dopisać sobie kolejną małą zasługę na rzecz przełamywania stereotypów.

Zamknij
Zamknij