Off-White, Balenciaga i Nike to najpopularniejsze marki 2020 roku

Virgil Abloh, porównywany do Karla Lagerfelda, wyprzedza inną ikonę współczesnej mody – Daniela Lee.

Publikacja: 30.04.2020 16:17

Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Foto: Fot: Off-White c/o Virgil Abloh/ Facebook

Pierwszy kwartał 2020 roku to z pewnością najbardziej nietypowy okres dla marek luksusowych i projektantów mody  w ostatnim półwieczu. Wyjątkowy jest też kwartalny raport Lyst Index 2020, pokazujący które marki budzą największe zainteresowanie w czasach kryzysu i pandemii.

Publikowane od kilku lat zestawienie wyszukiwarki Lyst pozwala jak w soczewce przyjrzeć się współczesnej modzie. Kluczem nie jest tu nieskazitelne krawiectwo czy „zielona” polityka firmy, ale to, czego naprawdę poszukują klienci, przyciągnięci sprawnymi akcjami marketingowymi, głośnymi nazwiskami projektantów i wydarzeniami spoza świata mody, które – tak jak pandemia – wywierają na nią kolosalny wpływ.

Maseczki: moda czasów pandemii

Najbardziej pożądaną marką świata po raz kolejny zostało Off-White. Tuż za firmą Virgila Abloha na podium znalazły się Balenciaga i Nike. W pierwszej dziesiątce nie zabrakło też miejsca dla Gucci, Prady, Moncler, Fendi, Valentino, Saint Laurent i Versace. W zestawieniu (na miejscu 15.) debiutuje „najgorętsza” nowa marka wg raportu Next 20Jacquemus. 

Zgodnie z przewidywaniami pierwszy kwartał przyniósł gigantyczny wzrost zainteresowania designerskimi maseczkami. Łącznie zanotowały one 496-procentowy wzrost zapytań w wyszukiwarce Lyst w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Czarna maska Off-White ze „strzałkowym” logo to też numer 1 na liście najbardziej poszukiwanych ciuchów i gadżetów dla mężczyzn, znalazły się na niej również m.in. wspólna bluza Gucci i Disneya czy szlafrok Versace.

Daniel Lee i Virgil Abloh – dwie ikony

W modzie kobiecej triumfuje Bottega Veneta. Torebki tej marki jeszcze przed pandemią rządziły w mediach społecznościowych, prezentowały się z nimi gwiazdy kina i muzyki. Ten produkt zapewnił włoskiej marce należącej do koncernu Kering pierwsze miejsce w  raporcie Lyst podsumowującym 2019 rok.

Tuż za torebką Bottega Veneta, firmy nad którą kreatywną opiekę sprawuje Daniel Lee, znalazły się kostiumy kąpielowe Off-White – ta marka cieszy się więc powodzeniem niezależnie od płci klienta. W pierwszej dziesiątce są też używane torebki Gucci – to symbol tego, jak jak rośnie zainteresowanie rynkiem wtórnym dóbr luksusowych.

Pierwszy kwartał 2020 roku to z pewnością najbardziej nietypowy okres dla marek luksusowych i projektantów mody  w ostatnim półwieczu. Wyjątkowy jest też kwartalny raport Lyst Index 2020, pokazujący które marki budzą największe zainteresowanie w czasach kryzysu i pandemii.

Publikowane od kilku lat zestawienie wyszukiwarki Lyst pozwala jak w soczewce przyjrzeć się współczesnej modzie. Kluczem nie jest tu nieskazitelne krawiectwo czy „zielona” polityka firmy, ale to, czego naprawdę poszukują klienci, przyciągnięci sprawnymi akcjami marketingowymi, głośnymi nazwiskami projektantów i wydarzeniami spoza świata mody, które – tak jak pandemia – wywierają na nią kolosalny wpływ.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy