Dyrektor kreatywny Gucci zapowiada rewolucyjne zmiany

Gucci dołącza w ten sposób do grona potentatów domagających się zmian w kalendarzu wydarzeń świata mody. Pojawiła się też zapowiedź ograniczenia do dwóch kolekcji rocznie.

Publikacja: 26.05.2020 16:56

Fot: Gucci

Fot: Gucci

Foto: Fot: Gucci

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, opublikował na Instagramie wyimki ze swojego dziennika. Znalazły się w nich m.in. przemyślenia dotyczące kierunku, w którym słynna włoska marka powinna ewoluować w najbliższym czasie.

Etykiety bezosobowego dyskursu

W notatkach powstających od końca marca do połowy maja Michele pisze m.in. o potrzebie zmiany dotychczasowegokalendarza modowego. 

Czytaj też: Jak będzie wyglądać przyszłość pokazów mody po pandemii?

W przypadku Gucci będzie to oznaczać zmniejszenie aktywności i ograniczenie się do zaledwie dwóch dużych kolekcji w ciągu roku. Mają one nawiązywać nazwami do form i pojęć zaczerpniętych z muzyki klasycznej – między innymi do madrygału, symfonii, uwertury czy nokturnu.

„Chciałbym zostawić za sobą to, co zawłaszczyło nasz poprzedni świat: pre-kolekcje na jesień, wiosna-lato, jesień-zima. Myślę, że to nieaktualne słowa, etykiety bezosobowego dyskursu, który stracił dziś znaczenie” – pisze Alessandro Michele.

Branża mody na wstecznym biegu

Gucci to kolejna marka należąca do włoskiej grupy Kering, która zapowiedziała reformę, jeśli chodzi o udział w pokazach, prezentacjach i tygodniach mody. Wcześniej rezygnację z najbliższych wydarzeń tego typu zapowiedział Saint Laurent.

W swoich notatkach Michele pisze m.in. o potrzebie zmniejszenia tempa, w jakim pracuje świat mody. Oświadczenie projektanta dobrze koresponduje ze wspólnym stanowiskiem i rekomendacjami brytyjskiego i amerykańskiego stowarzyszenia projektantów.

W ubiegłym tygodniu te organizacje zaapelowały do marek, projektantów i sklepów o zmniejszenie produkcji, rzadsze kolekcje i pracę nad poprawieniem jakości ubrań i akcesoriów.

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, opublikował na Instagramie wyimki ze swojego dziennika. Znalazły się w nich m.in. przemyślenia dotyczące kierunku, w którym słynna włoska marka powinna ewoluować w najbliższym czasie.

Etykiety bezosobowego dyskursu

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie