Szukaj

Amazon zaczyna podbój rynku mody w internecie

Common Threads to pierwsza taka inicjatywa amerykańskiego giganta, ale Amazon testuje różne rozwiązania, które w przyszłości pozwolą rozwijać współpracę z projektantami.

Amerykański gigant handlu online od pewnego czasu przymierzał się do tego, by wejść na rynek mody. Pandemia sprawiła, że szefowie Amazona zdecydowali się na taki krok. Rozpoczynają od współpracy z projektantami, jej efektem jest inicjatywa Common Threads, przygotowana razem ze stowarzyszeniem amerykańskich projektantów CFDA  oraz z amerykańską edycją magazynu „Vogue”.

Niezależni projektanci w dobrych cenach

Na stronie Common Threads, będącej internetową platformą funduszu A Common Thread powołanego do życia przez naczelną „Vogue” Annę Wintour i prezesa CFDA Toma Forda i mającego wspierać amerykańską branżę mody dotkniętą kryzysem. W specjalnie wydzielonej sekcji strony Amazon.com można obecnie znaleźć produkty 20 niezależnych amerykańskich projektantów.

W ofercie sklepu są ubrania i dodatki debiutujących projektantów, ceny oscylują w okolicach 1000 zł. Dalszy rozwój akcji oraz dołączenie kolejnych marek i twórców będzie zależało od sukcesu pierwszego etapu przedsięwzięcia.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

⁣The CFDA/Vogue Fashion Fund (CVFF) was launched in 2003 in response to the 9/11 tragedy and how the crisis especially impacted emerging talent. Today, as we face another crisis that is challenging the entire fashion and retail business, Vogue’s Anna Wintour and Tom Ford, as CFDA’s Chairman, decided to repurpose the 2020 CFDA/Vogue Fashion Fund into a fundraiser to aid fashion businesses most impacted by the COVID-19 pandemic.⠀ ⠀ Today marks the launch of CVFF’s “A Common Thread” fundraising and storytelling initiative spearheaded by Vogue and in collaboration with the CFDA. The goal is to raise both awareness and needed funds for those in the American fashion community who have been impacted by COVID-19.⠀ ⠀ Donors can support the fund by texting THREAD to 44-321.⠀ ⠀ Applications for funding will be available on CFDA.com from Wednesday, April 8th. #cvffacommonthread

Post udostępniony przez cfda (@cfda)

Dla Amazona, który wsparł A Common Thread także finansowo, ta platforma może być poligonem doświadczalnym przed odważnym wejściem na rynek sprzedaży mody online. Na tym rynku są już mocni gracze, choćby Yoox czy Net-a-Porter, serwisy należące do koncernu Richemont.   

Poligon doświadczalny

To nie pierwszy raz, kiedy firma założona przez Jeffa Bezosa daje sygnały zainteresowania rynkiem luksusowej mody. Od kilku miesięcy szlaki przeciera należący do jednej ze spółek Amazona serwis VRSNL oferujący m.in. akcesoria, buty, a nawet (jak w przypadku Ricka Owensa) całe kolekcje znanych projektantów i marek.

Do współpracy z Amazonem odnieśli się właściciele najsłynniejszych marek modowych na świecie. Bernard Arnault, prezes grupy LVMH, zaprzeczył informajom o jakichkolwiek planach współpracy z Amazonem.

Z kolei marki należące do koncernu Kering, choćby Gucci czy Bottega Veneta, świetnie odnajdują się w tej nowej przetrzeni. Kolejne miesiące pokażą, czy VRSNL okaże się poważną konkurencją choćby dla Net-a-Porter, jednego z najważniejszych graczy w świecie handlu sprzedaży mody przez internet.

Zamknij
Zamknij