Francuska marka Jacquemus, stworzona przez zwycięzcę jednej z poprzednich edycji LVMH Prize, zaledwie 30-letniego Simona Porte Jacquemusa, została uznana za najszybciej rozwijającą się markę odzieżową świata wg raportu Next 20.
Raport „wpływowości”, przygotowany przez wyszukiwarkę Lyst i serwis Highsnobiety, opiera się na wyszukiwaniach, wzmiankach w mediach społecznościowych i tradycyjnych oraz na głosach branżowych ekspertów.
Choć Lyst od dawna tworzy kwartalne raporty dotyczące zainteresowania markami luksusowymi, to zestawienie skupia się na reprezentantach nowej generacji – tych, którzy mogą okazać się najlepiej przygotowani na to, jak będzie wyglądał świat po pandemii.
Torebki maleją, zainteresowanie rośnie
Jacquemus budował swoją pozycję w ostatnich latach między innymi dzięki minitorebkom Le Chiquito. Im bardziej malały ich rozmiary (po raz pierwszy mikrotorebki Jacquemus zaprezentowano w ubiegłym roku na Paris Fashion Week, wersja La Chiquito ledwie mieści słuchawki douszne), tym bardziej rosły wpływy młodego projektanta.