W jaki sposób Jacquemus stał się najgorętszą marką odzieżową świata?

Kluczem do wielkiego sukcesu okazały się małe torebki, a także rzesza znanych i wpływowych fanów.

Publikacja: 16.04.2020 22:07

Fot: Jacquemus/ Facebook

Fot: Jacquemus/ Facebook

Foto: Fot: Jacquemus/ Facebook

Francuska marka Jacquemus, stworzona przez zwycięzcę jednej z poprzednich edycji LVMH Prize, zaledwie 30-letniego Simona Porte Jacquemusa, została uznana za najszybciej rozwijającą się markę odzieżową świata wg raportu Next 20.

Raport „wpływowości”, przygotowany przez wyszukiwarkę Lyst i serwis Highsnobiety, opiera się na wyszukiwaniach, wzmiankach w mediach społecznościowych i tradycyjnych oraz na głosach branżowych ekspertów.

Choć Lyst od dawna tworzy kwartalne raporty dotyczące zainteresowania markami luksusowymi, to zestawienie skupia się na reprezentantach nowej generacji – tych, którzy mogą okazać się najlepiej przygotowani na to, jak będzie wyglądał świat po pandemii.

Torebki maleją, zainteresowanie rośnie

Jacquemus budował swoją pozycję w ostatnich latach między innymi dzięki minitorebkom Le Chiquito. Im bardziej malały ich rozmiary (po raz pierwszy mikrotorebki Jacquemus zaprezentowano w ubiegłym roku na Paris Fashion Week, wersja La Chiquito ledwie mieści słuchawki douszne), tym bardziej rosły wpływy młodego projektanta.

Kulminacją medialnego zainteresowania Jacquemusem była styczniowa prezentacja kolekcji na jesień 2020 roku, w której wzięła udział czołówka światowych supermodelek, z siostrami Bellą i Gigi Hadid i Laetitią Castą na czele. Cztery dni po pokazie liczba wyszukań marki wzrosła o 159% w porównaniu z okresem przed prezentacją.

Ambasadorska ekipa nie kończy się jednak na modelkach. Do fanek Jacquemusa zaliczają się m.in. Kylie Jenner czy Rihanna, a autorzy raportu dodają, że twórca marki Jacquemus jest też „mistrzem w sztuce budowania społeczności w erze cyfrowej”.

Religijny streetwear i worki na ziarno

Podium rosnących marek w zestawieniu Next 20 uzupełniają streetwearowa, czerpiąca z symboliki religijnej Fear of God Jerry’ego Lorenzo i Bode, czerpiąca z amerykańskiej tradycji nowojorska marka, wykorzystująca w projektach skrawki starych materiałów, pościeli czy worków na ziarno.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również Peter Do, Arc’Teryx, Amiri, Salomon, Needles, Marine Serre i Rhude. Pełne zestawienie znajduje się na stronie Highsnobiety.

Oprócz marek w publikacji znajdziemy też zestawienie 20 „pionierów”, czyli najbardziej wpływowych ambasadorów i trendsetterów. Wśród nich znaleźli się wokaliści (Brent Faiyaz), raperzy (Slowthai i Lil Baby), skejt Evan Mock oraz – co chyba nikogo nie powinno dziwić – gwiazda Tik-Toka, Charli D’Amelio.

Francuska marka Jacquemus, stworzona przez zwycięzcę jednej z poprzednich edycji LVMH Prize, zaledwie 30-letniego Simona Porte Jacquemusa, została uznana za najszybciej rozwijającą się markę odzieżową świata wg raportu Next 20.

Raport „wpływowości”, przygotowany przez wyszukiwarkę Lyst i serwis Highsnobiety, opiera się na wyszukiwaniach, wzmiankach w mediach społecznościowych i tradycyjnych oraz na głosach branżowych ekspertów.

Pozostało 83% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady