Luksusowe marki chcą być obecne na TikToku

Rok 2020 będzie należał do tej aplikacji. Największe marki już to zrozumiały.

Publikacja: 23.03.2020 15:13

Burberry, Fenty Beauty, Dolce & Gabbana/ TikTok

Burberry, Fenty Beauty, Dolce & Gabbana/ TikTok

Foto: Burberry, Fenty Beauty, Dolce & Gabbana/ TikTok

W ubiegłym tygodniu Rihanna ogłosiła start nowego projektu swojej marki kosmetyków Fenty Beauty o nazwie TikTok House. To przedsięwzięcie stworzone z myślą o twórcach, TikToka, którzy otrzymają fachowe wsparcie przy produkcji filmów, m.in. w zakresie niezbędnego przed kamerą makijażu czy odpowiedniego oświetlenia.

To relatywnie niewielki wkład jak na współpracę pozyskanie pięciu wpływowych ambasadorek – supergwiazd TikToka. Zwłaszcza, że ten serwis to dla marek obecnie kluczowa platforma komunikacji z odbiorcami, także w czasie pandemii koronawirusa. 

Tiktok: imperium miliarda fanów

Fenty Beauty, dzięki powołaniu TikTok House, dołączyło do długiej listy marek luksusowych, które dostrzegły i postanowiły wykorzystać potencjał drzemiący w tej aplikacji. Wcześniej na TikToku pojawiły się między innymi domy mody, z reguły dość konserwatywne jeśli chodzi o podejmowane działania.

W tym roku z TikToka w swojej komunikacji korzystały m.in Burberry, Prada, Ralph Lauren, Dolce & Gabbana i Calvin Klein. Trudno się dziwić, z tej aplikacji korzysta miesięcznie ok. 800 mln użytkowników. To ogromny rynek przede wszystkim młodych odbiorców.

TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji ostatnich lat. Jej użytkownicy są młodsi od osób korzystających z Instagrama czy Facebooka, w połowie są to osoby poniżej 34. roku życia.

Wszystkie aplikacje w portfolio chińskiej firmy Bytedance, właściciela TikToka, notują miesięcznie aktywność ponad miliarda użytkowników.

Nowe reguły gry w świecie aplikacji

Na TikToku marki luksusowe, zazwyczaj kojarzone z konserwatywną polityką, pozwalają sobie na dużo więcej niż w innych serwisach społecznościowych.

Przykładem może być włoska Prada, która zaprosiła na tegoroczny tydzień mody w Mediolanie 15-letnią amerykańską „tiktokerkę” Charli D’Amelio, która w serwisie ma 28 milionów fanów. 

@charlidamelio

 

 

##prada @prada

♬ What the Hell – Avril Lavigne

Prada pozwoliła Charli niemal na pełną dowolność w relacjach z pokazów. To zaskakujące, bo zazwyczaj marki luksusowe bardzo ostrożenie podchodzą do sposobu prezentacji swoich produktów. TikTok jest jednak żywiołowy, w tym serwisie liczy się nieobliczalność i zaskakujący pomysł.

Dolce&Gabbana niedawno rozpoczęło kampanię, przygotowaną z takimi twórcamiz TikToka, jak HRVY, Rosalba, Edoardo Esposito czy Nicholas i William Lapresa.

Dla tej marki działania na TikToku okazały się tym ważniejsze, że nie chodziło jedynie o poszerzenie grupy odbiorców o młodych klientów.

Lucio Di Rosa, znany ekspert od PR-u marek modowych, dołączył do Dolce&Gabbana na początku tego roku, otrzymał zadanie poprawy pozycji marki na rynkach azjatyckich.

Ostatnie miesiące były fatalne, jeśli chodzi o reputację tego domu mody w Chinach. To wynik m.in nietrafionych kampanii reklamowych, oskarżeń o rasizm i kontrowersyjnych komentarzy Stefano Gabbany na Instagramie.

Dlatego Dolce&Gabbana zdecydowało się na intensywne działania na TikToku, aplikacji niezwykle popularnej w Azji

@dolcegabbana

 

Are you ##DGEnough ? ##DGTiktok ##DolceGabbana @lapresatwins @lucianospinelli @gabrielevagnato

♬ DGENOUGH – Dolce&Gabbana

TikTok to w tej chwili najszybciej rosnące medium dla młodych użytkowników. Właśnie to sprawia, że coraz częściej przyciąga uwagę reklamodawców i znanych marek, mimo że serwis boryka się z problemami wizerunkowymi.

Niedawno amerykański serwis internetowy The Intercept ujawnił dokumenty dowodzące, że wewnętrzna polityka serwisu wymuszała na moderatorach TikToka blokowanie treści stworzonych przez osoby „brzydkie i biedne”. Skandale nie przeszkadzają w rozwoju serwisu, który dołączył już do grona najpopuarniejszych sieci społecznościowych na świecie. 

W ubiegłym tygodniu Rihanna ogłosiła start nowego projektu swojej marki kosmetyków Fenty Beauty o nazwie TikTok House. To przedsięwzięcie stworzone z myślą o twórcach, TikToka, którzy otrzymają fachowe wsparcie przy produkcji filmów, m.in. w zakresie niezbędnego przed kamerą makijażu czy odpowiedniego oświetlenia.

To relatywnie niewielki wkład jak na współpracę pozyskanie pięciu wpływowych ambasadorek – supergwiazd TikToka. Zwłaszcza, że ten serwis to dla marek obecnie kluczowa platforma komunikacji z odbiorcami, także w czasie pandemii koronawirusa. 

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie