Szukaj

Marka należąca do H&M oferuje abonament na ubrania dziecięce

Zamiast kupowania rzeczy dla nieustannie rosnących dzieci, wypożyczanie ubrań. Należąca do grupy H&M marka Arket chce zmienić przyzwyczajenia rodziców i przy okazji zrewolucjonizować rynek.

Wypożyczanie ubrań dla dzieci nie jest jeszcze tak powszechne, jak wypożyczalnie ubrań czy second handy dla dorosłych, ale to właśnie do najmłodszych takie usługi pasują jak ulał. W ciągu pierwszych dwóch lat życia dzieci rosną o osiem rozmiarów, a 280 ubrań, kupowanych średnio przez rodziców, jest wykorzystywane przez zaledwie kilka miesięcy. Statystykami na ten temat podzielili się przedstawiciele należącej do szwedzkiej grupy H&M marki Arket, która postanowiła zmienić przyzwyczajenia rodziców i zachęcić ich do wypożyczania ubrań dla dzieci.

Czytaj też: „Ubraniowy Netflix”: H&M testuje nową usługę. Jak to działa?

W tym celu Arket wraz z holenderską firmą Circos stworzył własną wypożyczalnię, która ma pomóc w redukcji kosztów, pieniędzy, przestrzeni i – co równie ważne – śladu węglowego, powstającego w wyniku produkcji poszczególnych elementów garderoby. W ramach subskrypcji (w cenie od 19,50 euro) rodzice otrzymują ubrania, które można nosić tak długo, jak długo pasują na dziecko. Później są one prane i trafiają do kolejnej rodziny – wg obliczeń przedstawicieli Arket, dzięki takiemu systemowi z jednego ubrania może skorzystać od 8 do 10 dzieci.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez ARKET (@arketofficial)

„Cieszymy się, że możemy dać naszym klientom możliwość dzielenia się produktami z innymi rodzinami i jesteśmy dumni z dołączenia do Circos w ich wizji bardziej cyrkululacyjnego życia codziennego. Ubrania dziecięce muszą być projektowane z myślą o dłuższej perspektywie, a wszystkie nasze ubrania są świadomie przeznaczone do przekazania dalej, gdy dzieci z nich wyrosną” – powiedziała Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arket. Wspólna usługa Arket i Circos wystartuje 28 stycznia.

Jakie marki należą do H&M?

Arket to firma, która dołączyła do grupy H&M w 2017 roku. Jej misją „jest demokratyzacja jakościowych ubrań poprzez tworzenie dostępnych, dobrze wykonanych i trwałych produktów, zaprojektowanych do użytku przez długi czas”. Arket oferuje przede wszystkim uniwersalne rzeczy określane powszechnie jako „essentials”, akcentując przy tym tematy odpowiedzialnej produkcji i recyklingu.

Oprócz Arket, H&M jest właścicielem takich marek jak Weekday, COS, Monki (marka stworzona z myślą o kobietach), & Other Stories (buty, torby akcesoria), Afound (sklep online i mini-sieć sklepów oferujących produkty marek należących do H&M) a także H&M Home.

Zamknij
Zamknij