Tę grę wideo Balenciaga stworzyła, by pokazać nową kolekcję

Zamiast tradycyjnego pokazu z gwiazdami w pierwszym rzędzie, rzeczywistość wirtualna i futurystyczna gra wideo. W taki sposób dom mody Balenciaga chce pokazywać nowe kolekcje.

Publikacja: 07.12.2020 15:29

Tę grę wideo Balenciaga stworzyła, by pokazać nową kolekcję

Foto: Fot: screen z gry „Afterworld”/Balenciaga

Dom mody Balenciaga zaprezentował grę „Afterworld: The Age of Tomorrow”. To pomysł na to, w jaki sposób funkcjonować w czasach, w których organizowanie tradycyjnych pokazów mody stało się niemożliwe. W grze zaprezentowanej przez Balenciagę chodzi jednak nie tylko o rozrywkę, ale też o prezentację nowej kolekcji tej marki.

"Gra Afterworld Balenciaga"

„Afterworld”: tak teraz wyglądają pokazy mody. Fot: Balenciaga

Foto: sukces.rp.pl

„Afterworld” przenosi graczy do 2031 roku, w taki sposób Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny domu mody, postanowił pokazać nową kolekcję na jesień i zimę 2021 roku. Podziwiać można jednak nie tylko ubrania, ale też futurystyczny świat, który zapełniają między innymi koncepcyjne samochody czy przedmioty przygotowane w ramach konkursu designerskiego szwedzkiej marki motoryzacyjnej Polestar.

„Afterworld”: połączenie pokazu nowej kolekcji Balenciagi i gry wideo

Prace nad grą „Afterworld” wystartowały w kwietniu 2020 roku, gdy światowy lockdown stał się faktem i stalo się jasne, że trzeba szukać nowych sposobów dotarcia do klientów. Demna Gvasalia jest przeciwnikiem tworzenia tradycyjnych filmów czy teledysków modowych,  uważa je anarchroniczne i przestarzałe. To nie powinno dziwić, Gruzin to największy „troll” współczesnej mody, jeszcze przed pandemią nie bał się sięgać po rozwiązania dalekie od stereotypowych.

Czytaj też: Nicole Kidman, Nowy Jorki i Chanel. Poznaj kulisy powstania najdroższej reklamy w historii

Co prawda w lutym 2020 roku, jeszcze przed światowym lockdownem, Balenciaga zaprezentowała swoją kolekcję letnią w formie klipu, ale trudno uznać poniższe wideo za coś, pod czym mogliby podpisać się szefowie bardziej konserwatywnych marek.

Nad grą „Afterworld” pracował zespół złożony ze 100 osób, wykorzystano sprawdzony i popularny silnik Unreal firmy Epic Games – producenta m.in. cieszącej się olbrzymią popularnością gry „Fortnite”.

Dzięki najnowocześniejszym technologiom odwzorowano naturalne ruchy modeli marki w paryskim studio, a następnie stworzono pięć etapów gry, osadzonych w różnych środowiskach – od butiku przez ruchliwą ulicę po las. Na przejście każdego etapu gracze mają 20 minut – „Afterworld” nie jest więc promocyjnym ersatzem klipu, ale wymagającą odrobiny wolnego czasu, pełnoprawną i dostępną dla każdego rozrywką.

Zaprezentowana w grze kolekcja Balenciagi to podobnie jak sama rozgrywka mieszanka wielu inspiracji – mitologicznych, historycznych i futurystycznych. Złożyły się na nią m.in. oversize’owe bluzy, płaszcze z niewykorzystanych materiałów z poprzednich kolekcji, charakterystyczne czerwone puchówki, z których Gvasalia znany jest od początku swojej pracy dla Balenciagi: postrzępione jeansy, płaszcze przypominające koce, fragmenty zbroi czy kurtki z emblematami NASA.

Innymi słowy – eklektyzm w stylu Balenciagi, sięgający po archiwa jak na czasy pandemii przystało, ale nie pozbawiony nowości. Grę „Afterworld” można znaleźć na stronie Balenciagi – zagrać w nią może każdy użytkownik sieci, wystarczy przeglądarka internetowa.

Dom mody Balenciaga zaprezentował grę „Afterworld: The Age of Tomorrow”. To pomysł na to, w jaki sposób funkcjonować w czasach, w których organizowanie tradycyjnych pokazów mody stało się niemożliwe. W grze zaprezentowanej przez Balenciagę chodzi jednak nie tylko o rozrywkę, ale też o prezentację nowej kolekcji tej marki.

„Afterworld” przenosi graczy do 2031 roku, w taki sposób Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny domu mody, postanowił pokazać nową kolekcję na jesień i zimę 2021 roku. Podziwiać można jednak nie tylko ubrania, ale też futurystyczny świat, który zapełniają między innymi koncepcyjne samochody czy przedmioty przygotowane w ramach konkursu designerskiego szwedzkiej marki motoryzacyjnej Polestar.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady