Szukaj

Nowy Jork i Chanel: kulisy najdroższej reklamy w historii

Od premiery klipu z udziałem Nicole Kidman wyreżyserowanego przez Baza Luhrmanna minęło 16 lat, ale reklama perfum Chanel nadal robi wrażenie. I wciąż pozostaje najbardziej kosztowną produkcją tego typu.

„Od nowa”, nowy serial HBO z udziałem Nicole Kidman i Hugh Granta, zbiera bardzo pozytywne recenzje od krytyków i widzów. Zainteresowanie tą produkcją HBO stało się też okazją do przypomnienia kilku innych przebojów z udziałem Nicole Kidman, w tym także najdroższej reklamy w historii. Trudno w to uwierzyć, ale po 16 lat od premiery, ten tytuł nadal należy do trwającego zaledwie 3 minuty filmu przygotowanego dla marki Chanel i reklamującego jej słynny zapach No.5.

Chanel, Nowy Jork, Nicole Kidman: oto najdroższa reklama w historiii

Nicole Kidman, która w 2004 roku była na szczycie kariery między innymi dzięki roli w takich filmach jak „Moulin Rogue”, „Dogville” czy „Godziny”, zainkasowała za udział w reklamie perfum Chanel ponad 3 miliony dolarów – czyli ponad milion dolarów za każdą minutę filmu. To jednak i tak niewiele w porównaniu z budżetem produkcji. Cały koszt przygotowania słynnej reklamy Chanel wyniósł 33 miliony dolarów. To znacząco przekracza budżet wielu filmów trafiających do kin.

Czytaj też: Księżna Diana dzięki serialowi Netflixa „The Crown” znów jest ikoną stylu

W klipie wyreżyserowanym przez Baza Luhrmanna widzimy gwiazdę, w tej roli Nicole Kidman, uciekającą przez popularnością i nowojorskimi paparazzi i odnajdującą schronienie u nieznajomego mężczyzny (Rodrigo Santoro), który nie jest świadomy jej sławy. Galeria gwiazd biorących udział w produkcji nie kończy się na aktorach i reżyserze – za stroje do reklamy zatytułowanej „No. 5 the Film” odpowiadał Karl Lagerfeld.

Pierownit film trwał 6 minut, ale został poddany finalnej edycji, w wyniku której skrócono go o połowę. Powstały też wersje 90-sekundowe i 30-sekundowe. Cała reklama była utrzymana w bajkowej stylistyce znanej z filmów Luhrmanna, który do współpracy z Chanel wrócił dekadę później, reżyserując nową wersję z udziałem Giselle Bundchen –  najlepiej zarabiającej  modelki na świecie w tamtym czasie. Jednak to wersja z Kidman zmieniła sposób, w jaki zaczęto prezentować w reklamach perfumy – bez dosłowności, z większym naciskiem położonym na opowieść i aurę.

Zamknij
Zamknij