Szukaj

H&M proponuje, byśmy nosili ubrania z odpadów spożywczych

Kolekcja H&M Conscious Exclusive to wizytówka tego, jak szwedzki gigant odzieżowy widzi przyszłość mody. Tegoroczna odsłona kolekcji jest bardzo elegancka, a zarazem niezwykle odważna, jeśli chodzi o dobór materiałów

Za kilka dni, 1 grudnia, do sklepów H&M trafi kolejna odsłona ekologicznej kolekcji H&M Conscious Exclusive w wersji na nadchodzącą zimę i wiosnę. Tym razem projektanci szwedzkiej marki podczas pracy nad kolekcją sięgnęli po nietypowe surowce: odpady spożywcze, resztki z procesu produkcji wina, a także tkaniny wytwarzane z ekologicznie pozyskanej miazgi drzewnej.

Ekologiczna kolekcja H&M: ubrania wykonane z odpadów spożywczych

Zarówno męska, jak i damska część kolekcji H&M Conscious Exclusive została zdominowana przez eleganckie projekty zahaczające o wysokie krawiectwo. Kobiety znajdą w nowej kolekcji  m.in bogato zdobione suknie balowe, obszerne topy i dopasowane garnitury, mężczyźni – smokingi, garnitury i marynarki.

Zadaliśmy sobie pytania: czy można ubrać się w śmieci? Czy odpady mogą być piękne? Pokochaliśmy ten pomysł, dlatego każda rzecz w kolekcji Conscious Exclusive wykonana została z odpadów”

– informuje firma H&M w komunikacie dotyczącym nowej ekologicznej kolekcji.

Proekologiczny aspekt nowej kolekcji podkreśla informacja, że jej część zostanie udostępniona jedynie klientom dwóch wypożyczalni H&M działających w Sztokholmie i w Berlinie.

Akcesoria w kolekcji Concious Exclusive obejmują chokery, kolczyki i klipsy do butów z metali pochodzących z recyklingu oraz okulary przeciwsłoneczne z materiału Made of Air, częściowo wykonanego z biomasy odpadowej.

Czytaj też: „Sukienka dekady”, zaprojektowana przez żonę Nicka Cave’a, trafiła do H&M

Buty zostały wykonane z wegańskiej skóry, częściowo wytworzonej z odpadów powstających przy produkcji wina. Nadruki inspirowane są odpadającymi z upływem czasu od ścian tapetami z motywami kwiatowymi oraz gobelinami z dawnych czasów, a aplikacje kwiatowe i motywy ćmy nawiązują zarówno do życia, jak i rozkładu.

Gwiazdą kampanii promującej kolekcję została Zinnia Kumar, aktywistka, ekolożka i modelka. Jej zdaniem H&M kolekcjami z cyklu Conscious Exclusive przeciera szlaki dla branży, w której podobne rozwiązania już wkrótce będą standardem. „Jako konsumenci nie będziemy już musieli zaznaczać różnic między modą a zrównoważonym rozwojem, ponieważ będą one jednym i tym samym” – powiedziała Kumar.

Zamknij
Zamknij