H&M proponuje, byśmy nosili ubrania z odpadów spożywczych

Kolekcja H&M Conscious Exclusive to wizytówka tego, jak szwedzki gigant odzieżowy widzi przyszłość mody. Tegoroczna odsłona kolekcji jest bardzo elegancka, a zarazem niezwykle odważna, jeśli chodzi o dobór materiałów

Publikacja: 20.11.2020 17:25

H&M proponuje, byśmy nosili ubrania z odpadów spożywczych

Foto: Fot: materiały prasowe

Za kilka dni, 1 grudnia, do sklepów H&M trafi kolejna odsłona ekologicznej kolekcji H&M Conscious Exclusive w wersji na nadchodzącą zimę i wiosnę. Tym razem projektanci szwedzkiej marki podczas pracy nad kolekcją sięgnęli po nietypowe surowce: odpady spożywcze, resztki z procesu produkcji wina, a także tkaniny wytwarzane z ekologicznie pozyskanej miazgi drzewnej.

Ekologiczna kolekcja H&M: ubrania wykonane z odpadów spożywczych

Zarówno męska, jak i damska część kolekcji H&M Conscious Exclusive została zdominowana przez eleganckie projekty zahaczające o wysokie krawiectwo. Kobiety znajdą w nowej kolekcji  m.in bogato zdobione suknie balowe, obszerne topy i dopasowane garnitury, mężczyźni – smokingi, garnitury i marynarki.

Zadaliśmy sobie pytania: czy można ubrać się w śmieci? Czy odpady mogą być piękne? Pokochaliśmy ten pomysł, dlatego każda rzecz w kolekcji Conscious Exclusive wykonana została z odpadów”

– informuje firma H&M w komunikacie dotyczącym nowej ekologicznej kolekcji.

Proekologiczny aspekt nowej kolekcji podkreśla informacja, że jej część zostanie udostępniona jedynie klientom dwóch wypożyczalni H&M działających w Sztokholmie i w Berlinie.

Akcesoria w kolekcji Concious Exclusive obejmują chokery, kolczyki i klipsy do butów z metali pochodzących z recyklingu oraz okulary przeciwsłoneczne z materiału Made of Air, częściowo wykonanego z biomasy odpadowej.

Czytaj też: „Sukienka dekady”, zaprojektowana przez żonę Nicka Cave’a, trafiła do H&M

Buty zostały wykonane z wegańskiej skóry, częściowo wytworzonej z odpadów powstających przy produkcji wina. Nadruki inspirowane są odpadającymi z upływem czasu od ścian tapetami z motywami kwiatowymi oraz gobelinami z dawnych czasów, a aplikacje kwiatowe i motywy ćmy nawiązują zarówno do życia, jak i rozkładu.

Gwiazdą kampanii promującej kolekcję została Zinnia Kumar, aktywistka, ekolożka i modelka. Jej zdaniem H&M kolekcjami z cyklu Conscious Exclusive przeciera szlaki dla branży, w której podobne rozwiązania już wkrótce będą standardem. „Jako konsumenci nie będziemy już musieli zaznaczać różnic między modą a zrównoważonym rozwojem, ponieważ będą one jednym i tym samym” – powiedziała Kumar.

Za kilka dni, 1 grudnia, do sklepów H&M trafi kolejna odsłona ekologicznej kolekcji H&M Conscious Exclusive w wersji na nadchodzącą zimę i wiosnę. Tym razem projektanci szwedzkiej marki podczas pracy nad kolekcją sięgnęli po nietypowe surowce: odpady spożywcze, resztki z procesu produkcji wina, a także tkaniny wytwarzane z ekologicznie pozyskanej miazgi drzewnej.

Ekologiczna kolekcja H&M: ubrania wykonane z odpadów spożywczych

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie