Szukaj

Książę Karol na rynku mody. To jego pierwsza kolekcja

Książę Karol słynął dotąd z konserwatywnego stylu. Tą kolekcją kapsułową zaskoczył wszystkich. Oto „cottagecore” w najbardziej ekskluzywnym i zrównoważonym ekologicznie wydaniu

Jeśli chodzi o styl brytyjskiej rodziny królewskiej, to zazwyczaj najwięcej zainteresowania wzbudzają kreacje kobiet, które – jak księżna Diana – stają się ikonami mody swoich czasów.

Pałacowy cottagecore: książę Karol prezentuje swoją pierwszą kolekcję

Mężczyźni nie zostają jednak w tyle, jeśli chodzi o fascynację praktycznymi i estetycznymi aspektami stroju. Przykładem może być książę Karol, pionier popularnego dziś trendu cottagecore. Karol, od dawna znany z zamiłowania do zrównoważonej, klasycznej i ponadczasowej mody, który przygotował niedawno specjalną kolekcję kapsułową.

Czytaj też: Księżna Diana: ikona stylu powraca dzięki serialowi Netflixa

Jej stworzenie było możliwe dzięki współpracy wspierającej edukację artystów fundacji księcia, The Prince’s Foundation, z Yoox Net-a-Porter, platformą sprzedażową, do której należy m.in. marka Mr. Porter. Do pracy nad kolekcją zaproszono dziesięcioro studentów z Włoch i Wielkiej Brytanii, którzy wspólnie stworzyli projekt Modern Artisan.

W skład kolekcji, łączącej wiedzę o ekologicznym pozyskiwaniu materiałów z klasycznym, wymagającym setek godzin pracy rzemiosłem, wchodzi osiem elementów dla mężczyzn, m.in. golf w kolorze kości słoniowej, wełniane granatowe spodnie, kurtka z kaszmiru, koszula z organicznej bawełny czy prążkowany cardigan, które – jak zauważa Rachel Tashjian z „GQ” – „równie dobrze wyglądałyby na księciu Karolu, jak i na każdym młodym hipsterze”.

Zaprojektowana we Włoszech i wyprodukowana w Wielkiej Brytanii kolekcja trafiła do sprzedaży w tym tygodniu. Ceny zaczynają się od 510 funtów (ok. 2500 zł), a za najdroższą kurtkę trzeba zapłacić 1250 funtów (ok. 6250 zł).

Zamknij
Zamknij