Jakie motywacje stoją za kupowaniem przez najbogatsze osoby różnego rodzaju dóbr luksusowych? Nowe badanie w gronie najzamożniejszych klientów luksusowych marek udowadnia, że nie przyświeca im chęć podkreślenia swojego wysokiego statusu. Raport z badania rzuca nowe światło na współczesną definicję luksusu.
Na co najbogatsi najchętniej wydają pieniądze?
Czym jest prawdziwy luksus, na który współcześni zamożni klienci są gotowi wydawać swoje pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza raport z badania brytyjskich firm konsultingowych Havas Media Lux oraz Evolve OOH.
W badaniu, które omawiają serwisy The Fashion Network oraz Marketing Beat, wzięło udział ponad 200 mieszkańców Wielkiej Brytanii, Chin i krajów Bliskiego Wschodu, zarabiających co najmniej 250 tysięcy funtów rocznie oraz/lub posiadających ponad milion funtów w aktywach płynnych.
Przez wiele lat panowało przekonanie, że za chęcią kupowania dóbr luksusowych stoi potrzeba manifestowania swojego wysokiego statusu majątkowego. Okazuje się jednak, że znacząca część najbogatszych klientów ma zupełnie inne cele.
Czytaj więcej
Wojciech Modest Amaro, pierwszy polski szef kuchni nagrodzony gwiazdką w prestiżowym przewodniku Michelin, rusza z nowym biznesem. Szef kuchni pracuje nad stworzeniem nowej marki ze świata stylu życia.