Nowe buty Diadora: powrót do korzeni

Diadora, włoska marka znana z odzieży sportowej, powróci do jednego z projektów, który zapewnił jej ważną pozycję wśród tastemakerów i subkultur lat 80. i 90. – Diadora B.Elite.

Publikacja: 17.06.2020 08:13

Fot: Diadora

Fot: Diadora

Foto: Fot: Diadora

Model zaprojektowano dla tenisisty Bjorna Borga w 1978 roku. Trzy lata później buty trafiły do sprzedaży, którą wspierał odnoszący sukcesy na korcie ambasador. Borg o kilka lat wyprzedził innych wybitnych sportowców, którzy związali się z marką, takich jak Marco Van Basten, Roberto Baggio, Francesco Totti czy Roy Keane.

Dla kiboli i dandysów

Zainteresowanie marką w tamtym okresie wiązało się też z fenomenem Paninaro, czyli młodymi, znanymi z zamiłowania do luksusu i drogich projektantów mediolańczykami, a także Casuals, subkulturą brytyjskich chuliganów. Już pod koniec lat 70. kibole zaczęli pojawiać się na stadionach w drogich ubraniach dla odwrócenia uwagi policji – podobnie jak dzieje się to dziś w przypadku skrajnej amerykańskiej prawicy.

B.Elite zwracały uwagę swoją ekskluzywnością, a każda para posiadała numerowany certyfikat. Również reedycja z 2011 roku, przygotowana we współpracy ze sklepem Foot Patrol, trafiła tylko do setki wybranych. W przypadku nowej wersji będzie inaczej – nielimitowane sneakersy można zamawiać na stronie producenta, a ich cena to 160 funtów (ok. 795 zł).

""

sukces.rp.pl

""

sukces.rp.pl

Renesans włoskich marek sportowych

Diadora to nie jedyna włoska marka sportowa, która w ostatnich latach przeżywa renesans popularności w kontekście stylu, a nie tylko sportu. W ostatnich latach na wybiegach prezentowano projekty, które nawiązywały do identyfikacji wizualnej i kultowych modeli takich marek, jak Kappa czy Fila.

Kluczowe dla ich renesansu jest nieustające zainteresowanie streetwearem i sneakersami (oraz ich bogatą historią). Nostalgiczny powrót do lat 80. i 90. to też zasługa Goshy Rubchinskiy’ego i innych projektantów kojarzonych z estetyką soviet chic.

Model zaprojektowano dla tenisisty Bjorna Borga w 1978 roku. Trzy lata później buty trafiły do sprzedaży, którą wspierał odnoszący sukcesy na korcie ambasador. Borg o kilka lat wyprzedził innych wybitnych sportowców, którzy związali się z marką, takich jak Marco Van Basten, Roberto Baggio, Francesco Totti czy Roy Keane.

Dla kiboli i dandysów

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami