Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera

Polski projektant Zulu Kuki opracował innowacyjne i ekologiczne buty wyprodukowane w technologii druku 3D. Projekt powstał we współpracy z izraelskim startupem Balena specjalizującym się w opracowywaniu innowacyjnych tworzyw.

Publikacja: 18.09.2024 13:34

Buty zaprojektowane przez Zulu Kuki są modułowe, co daje możliwość personalizacji. Są też biodegrado

Buty zaprojektowane przez Zulu Kuki są modułowe, co daje możliwość personalizacji. Są też biodegradowalne i nadają się do kompostowania.

Foto: Balena Zulu Kuki

Polski projektant działający pod pseudonimem Zulu Kuki zaprojektował innowacyjne buty wykonane w technologii druku 3D, które na dodatek są biodegradowalne i nadają się do kompostowania.

Modularne buty, o których mowa, można też modyfikować na różne sposoby. Buty, które zdaniem ich twórców, mogą zrewolucjonizować branżę obuwniczą, powstały we współpracy z izraelskim startupem Balena.

Zulu Kuki i Balena. Modularne i biodegradowalne buty

Balena to działający od 2020 roku izraelski startup specjalizujący się w tworzeniu ekologicznych materiałów do druku 3D. Firma nawiązała współpracę z polskim projektantem Zulu Kuki, ma na koncie współprace z takimi markami jak Porsche, Adidas czy Off-White.

Czytaj więcej

Warszawski bar z tytułem najładniejszego na świecie. Sukces polskich architektów

Wygląd butów będącym efektem współpracy Polaka z jest futurystyczny, choć Zulu Kuki przekonuje, że inspiracje czerpał z sylwetek klasycznych samochodów sportowych z lat 70.

Istotną cechą butów, o których mowa, jest ich modularność. Odróżnia je to od znakomitej większości „tradycyjnych” butów sportowych, w których wymienić można co najwyżej sznurówki.

Owa modularność butów autorstwa Zulu Kuki polega na możliwości wymiany takich elementów jak podeszwa lub wyściółka. Dzięki temu użytkownik sneakersów zyskuje możliwość modyfikowania i dopasowania kolorystyki, a także niektórych szczegółów projektu do swoich preferencji.

Rewolucyjne buty polskiego projektanta. Współpraca Zulu Kuki z firmą Balena

Wspólny projekt Baleny i Zulu Kuki to dowód, że estetyka i użyteczność produktu mogą iść w parze z aspektami ekologicznymi. Takie zresztą cele od początku przyświecały autorom nowego modelu butów.

Jak zapewniają, kluczowy dla praktycznego aspektu butów jest materiał, z którego je wykonano. Mowa o innowacyjnym tworzywie o nazwie BioCir®flex3D, którego twórcami są inżynierowie Baleny.

BioCir®flex3D w ponad 50 procentach składa się z surowców pochodzenia naturalnego. Tworzywo jest elastyczne, wyróżnia je duża wytrzymałość, nawet w trudnych warunkach. Nadaje się również użycia w technologii druku 3D, dzięki czemu można stworzyć z niego wiele różnych modeli obuwia – i nie tylko.

Funkcjonalności materiału towarzyszy również jego ekologiczny charakter. BioCir®flex3D jest w stu procentach biodegradowalny, można go też kompostować w specjalizujących się w tym zakładach przemysłowych. Minimalizuje to więc ryzyka przedostania się do środowiska naturalnego jakichkolwiek toksycznych substancji. BioCir®flex3D nadaje się też do recyklingu i upcyklingu.

Zdaniem specjalistów z Baleny model butów, który powstał we współpracy z polskim projektantem, zrewolucjonizuje rynek branży obuwniczej. Nie jest to zresztą pierwszy model butów w technologii druku 3D, które stworzyła firma Balena na bazie swoich innowacyjnych tworzyw.

Izraelski startup ma już na koncie kilka projektów butów, które w całości lub w części powstały z autorskich materiałów firmy. Startup nawiązał też pewien czas temu współpracę z projektantką Kitty Shukman, której efektem były klapki z druku 3D.

Polski projektant działający pod pseudonimem Zulu Kuki zaprojektował innowacyjne buty wykonane w technologii druku 3D, które na dodatek są biodegradowalne i nadają się do kompostowania.

Modularne buty, o których mowa, można też modyfikować na różne sposoby. Buty, które zdaniem ich twórców, mogą zrewolucjonizować branżę obuwniczą, powstały we współpracy z izraelskim startupem Balena.

Pozostało 89% artykułu
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Materiał Promocyjny
Transformacja napędzana biomasą
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?