Amerykańska marka odzieżowa Calvin Klein chce odmienić swój wizerunek i otworzyć nowy rozdział w swojej historii. Powołanie nowej dyrektorki kreatywnej i zapowiedź powrotu na wybiegi z nową kolekcją, to znak, że słynna marka ma w planach nowy początek. Co przyniesie ta zmiana?
Calvin Klein wraca na wybiegi z nową kolekcją
Marka Calvin Klein powstała w 1968 roku w Nowym Jorku, jej założycielami byli projektant Calvin Klein i jego przyjaciel, Barry K. Schwartz. Okres, w którym amerykańska marka ugruntowała swój wizerunek, który przetrwał do dziś, przypada na lata 90.
Na sławę CK zapracowały przed wszystkim prowokacyjne i nierzadko kontrowersyjne kampanie reklamowe z udziałem czołowych modelek i celebrytów. W latach 90. i późniejszych minimalistyczne kreacje marki często też gościły na czerwonych dywanach – by wymienić chociażby słynną jasnoróżową jedwabną sukienkę, którą na gali Oscarów w 1996 roku miała na sobie Gwyneth Paltrow.
Czytaj więcej
„Cichy luksus”, trend, który zawładnął branżą mody w ostatnich kilkunastu miesiącach, wielu markom pozwolił zwiększyć sprzedaż. Okazuje się jednak, że są takie, które przegrały z trendem „quiet luxury”.
Mimo to flagowym produktem Calvina Kleina stała się przede wszystkim bielizna z charakterystycznym logiem w pasie. I to właśnie ona stała się przedmiotem pożądania kobiet i mężczyzn w dosłownie każdym wieku.