Reklama

Koniec słynnej marki modowej. Żona Nicka Cave'a rezygnuje po 10 latach

Kultowa brytyjska marka odzieżowa The Vampire’s Wife kończy działalność. Jej twórczyni, Susie Cave, żona australijskiego wokalisty Nicka Cave’a, poinformowała o zamknięciu firmy. „Po dziesięciu latach na stanowisku dyrektorki kreatywnej w The Vampire’s Wife czas się pożegnać” – napisała Susie Cave.

Publikacja: 22.05.2024 16:01

Charakterystyczny styl projektów ubrań sygnowanych marką Wampire's Wife łączy romantyczną estetykę i

Charakterystyczny styl projektów ubrań sygnowanych marką Wampire's Wife łączy romantyczną estetykę i nieco mroczne elementy.

Foto: Vampire's Wife/Facebook

Vampire’s Wife to jedna z najbardziej wyrazistych brytyjskich marek modowych. Jej twórczynią jest Susie Cave, brytyjska projektantka mody, a prywatnie — żona Nicka Cave’a, wokalisty, autora tekstów i frontmana australijskiego zespołu Nick Cave and The Bad Seeds. Niestety, niekorzystna koniunktura zmusiła Susie Cave do zamknięcia swojej marki.

The Vampire’s Wife: marka Susie Cave, żony Nicka Cave'a, kończy działalność

Na przestrzeni niemal dziesięciu lat swojego istnienia brytyjska marka The Vampire’s Wife zyskała status kultowej. Charakterystyczny styl projektów jej założycielki, Susie Cave, łączy romantyczną estetykę rodem z amerykańskiej prerii z nieco mrocznym, gotyckim sznytem.

Sukienki The Vampire’s Wife zyskały popularność wśród takich znanych kobiet jak Kate Moss, Cate Blanchett, Kylie Minogue, Jennifer Aniston czy księżniczka Beatrycze, zaś model „Falconetti” magazyn „Vogue” okrzyknął kilka lat temu „sukienką dekady”. To zresztą właśnie szmaragdowozieloną połyskującą „Falconetti” projektu Susie Cave ma na sobie księżna Kate na portrecie, na którym w 2022 roku malarz Jaime Coreth uwiecznił ją w towarzystwie jej męża, księcia Williama.

Czytaj więcej

Najbogatszy człowiek świata sprzedaje słynny dom mody? Stał się za mało luksusowy

Choć na fali popularności takich produkcji jak „Bridgertonowie” vintage’owe sukienki z falbankami bufiastymi rękawami — podobne do tych, które projektuje Susie Cave — są teraz szalenie modne, to okazało się, że brytyjska marka ma problemy, którymi nie była w stanie sprostać. We wtorek 21 maja twórczyni marki ogłosiła, że zamyka The Vampire’s Wife i wstrzymuje sprzedaż swoich projektów w trybie natychmiastowym.

Reklama
Reklama

„Po dziesięciu latach na stanowisku dyrektorki kreatywnej w The Vampire’s Wife czas się pożegnać. Mówię to z wielkim smutkiem i chcę wyrazić niesłabnącą wdzięczność za całe wasze wsparcie” — czytamy w poście Susie Cave na oficjalnym koncie marki na Instagramie.

„Chciałabym podziękować mojej poszerzonej rodzinie w The Vampire’s Wife, która pomogła mi stworzyć tak piękne rzeczy. Nie potrafię wyrazić, ile wszyscy dla mnie znaczycie” — dodaje projektantka.

W osobnym komunikacie na oficjalnej stronie marki pojawiło się też krótkie wyjaśnienie powodów jej zamknięcia. Marka poinformowała w nim, że chodzi o „zawirowania na rynku handlu hurtowego”, które negatywnie wpłynęły na sytuację firmy.

The Vampire’s Wife: historia marki

Susie Cave, projektantka mody oraz była modelka, która współpracowała z takimi markami jak Vivienne Westwood czy Bella Freud, założyła markę The Vampire;s Wife w 2015 roku w Londynie. Początki były skromne — Susie Cave sprzedawała swoje projekty praktycznie wyłącznie wąskiemu gronu znajomych.

Z czasem jej kreacje zyskały coraz większy rozgłos i trafiły do ofert takich sklepów z designerską odzieżą jak Matchesfashion czy Browns. Projekty Cave pokochało wiele znanych kobiet, które chętnie występowały w nich na czerwonych dywanach, a także tysiące klientek na całym świecie.

Reklama
Reklama

Pierwsze problemy pojawiły się w trakcie pandemii. Ich rezultatem był ubiegłoroczny nakaz likwidacji The Vampire’s Wife z powodu przytłaczającego zadłużenia wobec państwa. Z czasem zebrano fundusze od inwestorów na spłatę długu, jednak na dłuższą metę nie uzdrowiło to sytuacji marki.

Eksperci z branżowego serwisu WWD przypuszczają, że do zamknięcia The Vampire’s Wife w pewnym stopniu przyczyniła się również upadłość wspomnianego sklepu internetowego Matchesfashion. Dodali, że odbiło się to negatywnie nie tylko na kondycji The Vampire’s Wife, ale również wielu innych niezależnych marek, które znajdowały się w ofercie sklepu.

Moda
Wielka moda w Nowym Jorku. Pokaz domu mody Chanel na stacji metra
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Moda
Dziedzic modowego imperium kontra gigant branży luksusowej. Gra o miliardy euro
Moda
Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama