Nowojorski dom mody Marc Jacobs należy do portfolio koncernu LVMH od prawie trzech dekad. Media branżowe informują jednak, że Francuzi mogą chcieć sprzedać tę firmę. Gigant branży luksusowej opublikował oficjalne dementi w sprawie sprzedaży marki, ale branżowi insiderzy mają inne zdanie na ten temat – i, jak twierdzą, mają na to dowody.
Bernard Arnault: LVMH chce pozbyć się domu mody Marc Jacobs?
Nowojorski projektant mody Marc Jacobc założył markę, którą nazwał swoim własnym imieniem i nazwiskiem, w 1984 roku, mając zaledwie 21 lat. Charakterystyczny styl jego kolekcji, łączący luksusowe krawiectwo z modą uliczną, a także stosunkowo przystępne ceny, dość szybko przysporzyły marce wielu fanów, zwłaszcza wśród przedstawicieli młodszej klienteli.
Na fali popularności nowojorskiego domu mody w 1997 roku kupił go koncern LVMH należący do Bernarda Arnaulta – najbogatszego Europejczyka i jednego z najbogatszych ludzi na świecie. Wygląda jednak na to, że miliarder stracił zainteresowanie nowojorskim brandem.
6 maja „Bloomberg” poinformował, że koncern LVMH rozważa sprzedaż marki Marc Jacobs. Jak bowiem twierdzi redakcja „Bloomberga”, pojawił się szereg propozycji od jej potencjalnych kupców – zarówno wśród koncernów działających w handlu, jak i funduszy inwestycyjnych.
„Bloomberg” uważa, że LVMH zatrudnił zespół specjalistów, mających doradzać koncernowi w kwestii poszukiwania odpowiedniego kupca i ewentualnego procesu sprzedaży marki Marc Jacobs. Redakcja „Bloomberga” powołała się na osoby proszące o zachowanie anonimowości, ponieważ informacje te są niejawne.