„Babygirl man” to nowy trend. Mężczyźni robią zamach na definicję męskości

Gwiazdy kina i muzyki na nowo definiują męskość. Zjawisko to stało się tak powszechne, że doczekało się nazwy: „babygirl man”. Co oznacza to określenie?

Publikacja: 06.03.2024 04:36

Perdo Pascal na tegorocznym rozdaniu „Złotych Globów”.

Perdo Pascal na tegorocznym rozdaniu „Złotych Globów”.

Foto: Billy Bennight/PAP/AdMedia

Media poświęcone modzie i stylowi życia rozpisują się od niedawna o trendzie „babygirl man”. Śmiało eksperymentują zarówno młodzi celebryci — między innymi Harry Styles czy Barry Keoghan — jak i ci zupełnie dojrzali, na przykład Lewis Hamilton czy Pedro Pascal.

Kim jest „Babygirl man”?

Wydaje się, że w obecnych czasach definicja męskości jest trochę jak z gumy. To, czy ktoś może uchodzić za prawdziwego mężczyznę, nie jest już kwestią jakiegoś konkretnego sposobu ubierania się.

W ciągu ostatniego roku furorę w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim na czerwonych dywanach, zrobił trend, do którego przylgnęło określenie „babygirl man”. Na galach, premierach i innych oficjalnych imprezach celebryci płci męskiej w różnym wieku śmiało sięgają po kreacje z damskich kolekcji czołowych domów mody oraz co odważniejsze projekty z kolekcji męskich.

Czytaj więcej

Powrót „toksycznych” szefów w korporacjach? Mają zakończyć bunt Generacji Z

Przykłady mężczyzn, którzy wpisują się w trend „babygirl man” można mnożyć. Od dawna granice „męskiego” ubioru przekraczają idole pokolenia Z: 28-letni amerykański aktor Timothée Chalamet i 30-letni brytyjski piosenkarz Harry Styles.

Wspomnijmy tylko słynny czerwony kostium Chalameta z odkrytymi plecami projektu Haidera Ackermanna, w której wystąpił na premierze „Do ostatniej kości” na festiwalu w Wenecji w 2022 roku. Ostatnio z kolei, na premierze „Wonki”, aktor miał na sobie odważną, personalizowaną wersję frędzelkowej sukienki pochodzącej z damskiej wiosenno-letniej kolekcji Toma Forda.

ALFREDO ESTRELLA / AFP

Sporo mówi się też o 26-letnim Jacobie Elordim i 31-letnim Barrym Keoghanie. Obydwaj aktorzy przykuli ostatnio uwagę mediów dzięki swoim brawurowym rolom w głośnym filmie „Saltburn”.

Ten pierwszy nie rozstaje się z (niekoniecznie męskimi) torebkami takich marek jak Bottega Veneta, Chanel, Louis Vuitton, Fendi, Burberry, Valentino czy Celine. Ten drugi z kolei ostatnio sięgnął po damski garnitur Stelli McCartney na niedawnej gali Governors Awards, który zestawił z białą koszulą z efektownym żabotem. Pamiętamy też Keoghana w puszystym turkusowym bezrękawniku Burberry na londyńskiej premierze serialu „Władcy przestworzy”.

Timothée Chalamet, Pedro Pascal i Barry Keoghan zmieniają definicję męskości

Z trendem „babygirl man” eksperymentują nie tylko słynni przedstawiciele generacji Z, będący wzorami stylu dla swoich rówieśników z całego globu. Po tę nonszalancką, czasem zabawną estetykę sięgają również celebryci starsi od nich o dekadę lub więcej.

Na wyraziste, kolorowe projekty Acne Studios, Ferragamo czy Rafa Simonsa bardzo często stawia 39-letni Lewis Hamilton. Przykładem niech będzie streetwearowy ubiór z neonowym swetrem, jaki miał na sobie w trakcie ubiegłorocznego Grand Prix Formuły 1 w Abu Zabi.

Modelowymi przykładami „dorosłej”, a zarazem pełnej humoru mody męskiej w duchu „babygirl man” są stylizacje aktora Pedro Pascala. Przypomnijmy chociażby czerwony płaszcz Valentino narzucony na „chłopięcy” uniform z krótkimi spodenkami, w którym Pascal wystąpił na ubiegłorocznej Met Gali. Z kolei na tegorocznej gali Złotych Globów aktor pojawił się w koszuli inspirowanej projektem Bottegi Venety z najnowszej damskiej kolekcji.

Można odnieść wrażenie, że pomimo swojej „dziewczęcej” nazwy, trend „babygirl man” wcale nie oznacza, że ktoś, kto z nim eksperymentuje, wygląda niemęsko. Wręcz przeciwnie — nie wpisuje się on w żadną konkretną estetykę, a definiującymi go słowami-kluczami są „kreatywność” i „odwaga”.

Warto też zauważyć, że te eksperymentalne stylizacje to wystudiowane, świetnie skrojone kostiumy podkreślające walory męskiej sylwetki. Być może dopiero w 2023 roku męska moda przestała być nudna — i zaczęła nabierać rumieńców.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?