W 2023 roku określenie „cichy luksus” niepodzielnie królowało w mediach poświęconych modzie. To był też rok, gdy branża luksusowa zaczęła odczuwać spowolnienie.
Niektórzy jednak mogą mówić o bardzo udanym roku. Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się niekiedy „ubraniami dla milionerów”, w ostatnim kwartale 2023 roku zanotowała rekordowo wysokie wyniki sprzedaży. Brunello Cuccinelli, twórca marki, włoski projektant i myśliciel, triumfuje.
Brunello Cucinelli: moda dla milionerów
Projektant Brunello Cucinelli, założyciel marki sygnowanej jego własnym imieniem i nazwiskiem, od lat konsekwentnie projektuje minimalistyczną odzież w wyrafinowanym i jednocześnie zrelaksowanym stylu. To właśnie marka Cuccinellego stała się jednym z synonimów „cichego luksusu”, który na przestrzeni kilku ostatnich sezonów zrobił wśród miłośników mody gigantyczną furorę.
Czytaj więcej
Warszawska restauracja „Future & Wine” z Warszawy znalazła się na czele rankingu najbardziej niedocenianych restauracji na świecie. Lokal z Warszawy zwyciężył w kategorii „ukryte perły” w ramach rankingu przygotowanego przez globalny serwis turystyczny Tripadvisor.
Z opublikowanego niedawno przez włoską markę sprawozdania finansowego za 2023 rok wynika, że wartość sprzedaży jej wyrobów wzrosła w tym czasie o prawie 24 procent w porównaniu z rokiem poprzedzającym, osiągając zawrotne 1,14 miliarda euro – znacznie powyżej oczekiwań. Największy udział (40,4 procent) w dochodach marki mają klienci z Azji, za którymi plasują się mieszkańcy obydwu Ameryk (20,8 procent) i Europy (16,8 procent).