Adidas rezygnuje z jednej ze swoich marek? Przetrwała tylko 4 lata

Adidas zdecydował się zakończyć współpracę z Beyonce Knowles dotyczącą jej marki odzieżowej, Ivy Park – twierdzi „Billboard”. Współpraca, rozpoczęta w 2019 roku, miała zostać zakończona za zgodą obu stron.

Publikacja: 24.03.2023 14:24

Współpraca Ivy Park z Adidasem trwała tylko 4 lata. Zdaniem „Billboardu” zakończenie współpracy nast

Współpraca Ivy Park z Adidasem trwała tylko 4 lata. Zdaniem „Billboardu” zakończenie współpracy nastąpiło za zgodą obu stron.

Foto: 2022 Bloomberg Finance LP

Ivy Park, marka odzieżowa Beyonce Knowles, powstała w 2016 roku. Pierwszy epizod jej istnienia nie był najszczęśliwszy – marka, stworzona została we współpracy z Philipem Greenem, właścicielem marki Topshop, ale już dwa lata później Beyonce musiała wycofać się z tego aliansu ze względu na oskarżenia o rasizm i molestowanie kierowane pod adresem Greena.

W 2019 roku Beyonce ponownie wprowadziła Ivy Park na rynek. Tym razem partnerem był Adidas, niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej. Dla Niemców było to potencjalnie nowe otwarcie, możliwość dotarcia do młodych klientek, fanek jednej z najpopularniejszych artystek na świecie. Dla Beyonce była to druga próba stworzenia globalnej marki odzieżowej.

Adidas kończy współpracę z Beyoncé?

Marka Ivy Park – zgodnie z założeniem – sprzedawała przede wszystkim odzież do fitnessu, w tym sportowe bluzy czy legginsy. I choć wpisywało się to w trend na aktywny styl życia, zdaniem mediów, sprzedaż była rozczarowująca. „Mimo efektownej promocji, IVY Park nie spełniło pokładanych w nim nadziei. Zamiast setek milionów dolarów przychodów, czego spodziewał się Adidas – oczekiwano, że IVY Park będzie radzić sobie tak jak Yeezy, marka Kanye Westa – kolekcje IVY Park sprzedawały się słabo, zwykle połowa towaru pozostawała na półkach” – pisze „Billboard”.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Jak pisze amerykańskie czasopismo „The Hollywood Reporter”, powołując się na „źródło bliskie sprawie”, Beyoncé i niemiecki gigant branży odzieży sportowej, zgodnie uznały, że czas się rozstać. oOficjalnie nie podano konkretnego powodu zakończenia współpracy. Informacje o zakończeniu współpracy nie zostały jednak jeszcze oficjalnie potwierdzone ani przez artystkę, ani przez Adidasa. O problemach dotyczących stosunkowo niskiej sprzedaży ubrań Ivy Park pisał już miesiąc temu „

Ivy Park: koniec „współpracy życia” 

Po ogłoszeniu partnerstwa z Adidasem w 2019 roku Beyoncé zapowiadała, że to dla niej „współpraca życia”. „Adidas odniósł ogromny sukces w przesuwaniu granic kreatywności. Łączy nas filozofia, która stawia kreatywność i odpowiedzialność społeczną na pierwszym miejscu. Nie mogę się doczekać uruchomienia i rozszerzenia Ivy Park na prawdziwie globalną skalę ze sprawdzonym, dynamicznym liderem” – podkreślała Beyonce po nawiązaniu współpracy z Adidasem.

W styczniu 2023 roku Beyoncé zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję Ivy Park, nazwaną Park Trail. Kampania była reklamowana jako „nowa, łamiąca zasady i przecierająca szlaki ubrań dla aktywnych”. Kolekcja zadebiutowała w Dubaju, na kilka dni przed występem Beyoncé w tym mieście.

Ivy Park, marka odzieżowa Beyonce Knowles, powstała w 2016 roku. Pierwszy epizod jej istnienia nie był najszczęśliwszy – marka, stworzona została we współpracy z Philipem Greenem, właścicielem marki Topshop, ale już dwa lata później Beyonce musiała wycofać się z tego aliansu ze względu na oskarżenia o rasizm i molestowanie kierowane pod adresem Greena.

W 2019 roku Beyonce ponownie wprowadziła Ivy Park na rynek. Tym razem partnerem był Adidas, niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej. Dla Niemców było to potencjalnie nowe otwarcie, możliwość dotarcia do młodych klientek, fanek jednej z najpopularniejszych artystek na świecie. Dla Beyonce była to druga próba stworzenia globalnej marki odzieżowej.

Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku