Adidas rezygnuje z jednej ze swoich marek? Przetrwała tylko 4 lata

Adidas zdecydował się zakończyć współpracę z Beyonce Knowles dotyczącą jej marki odzieżowej, Ivy Park – twierdzi „Billboard”. Współpraca, rozpoczęta w 2019 roku, miała zostać zakończona za zgodą obu stron.

Publikacja: 24.03.2023 14:24

Współpraca Ivy Park z Adidasem trwała tylko 4 lata. Zdaniem „Billboardu” zakończenie współpracy nast

Współpraca Ivy Park z Adidasem trwała tylko 4 lata. Zdaniem „Billboardu” zakończenie współpracy nastąpiło za zgodą obu stron.

Foto: 2022 Bloomberg Finance LP

Ivy Park, marka odzieżowa Beyonce Knowles, powstała w 2016 roku. Pierwszy epizod jej istnienia nie był najszczęśliwszy – marka, stworzona została we współpracy z Philipem Greenem, właścicielem marki Topshop, ale już dwa lata później Beyonce musiała wycofać się z tego aliansu ze względu na oskarżenia o rasizm i molestowanie kierowane pod adresem Greena.

W 2019 roku Beyonce ponownie wprowadziła Ivy Park na rynek. Tym razem partnerem był Adidas, niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej. Dla Niemców było to potencjalnie nowe otwarcie, możliwość dotarcia do młodych klientek, fanek jednej z najpopularniejszych artystek na świecie. Dla Beyonce była to druga próba stworzenia globalnej marki odzieżowej.

Adidas kończy współpracę z Beyoncé?

Marka Ivy Park – zgodnie z założeniem – sprzedawała przede wszystkim odzież do fitnessu, w tym sportowe bluzy czy legginsy. I choć wpisywało się to w trend na aktywny styl życia, zdaniem mediów, sprzedaż była rozczarowująca. „Mimo efektownej promocji, IVY Park nie spełniło pokładanych w nim nadziei. Zamiast setek milionów dolarów przychodów, czego spodziewał się Adidas – oczekiwano, że IVY Park będzie radzić sobie tak jak Yeezy, marka Kanye Westa – kolekcje IVY Park sprzedawały się słabo, zwykle połowa towaru pozostawała na półkach” – pisze „Billboard”.

Czytaj więcej

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Jak pisze amerykańskie czasopismo „The Hollywood Reporter”, powołując się na „źródło bliskie sprawie”, Beyoncé i niemiecki gigant branży odzieży sportowej, zgodnie uznały, że czas się rozstać. oOficjalnie nie podano konkretnego powodu zakończenia współpracy. Informacje o zakończeniu współpracy nie zostały jednak jeszcze oficjalnie potwierdzone ani przez artystkę, ani przez Adidasa. O problemach dotyczących stosunkowo niskiej sprzedaży ubrań Ivy Park pisał już miesiąc temu „

Ivy Park: koniec „współpracy życia” 

Po ogłoszeniu partnerstwa z Adidasem w 2019 roku Beyoncé zapowiadała, że to dla niej „współpraca życia”. „Adidas odniósł ogromny sukces w przesuwaniu granic kreatywności. Łączy nas filozofia, która stawia kreatywność i odpowiedzialność społeczną na pierwszym miejscu. Nie mogę się doczekać uruchomienia i rozszerzenia Ivy Park na prawdziwie globalną skalę ze sprawdzonym, dynamicznym liderem” – podkreślała Beyonce po nawiązaniu współpracy z Adidasem.

W styczniu 2023 roku Beyoncé zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję Ivy Park, nazwaną Park Trail. Kampania była reklamowana jako „nowa, łamiąca zasady i przecierająca szlaki ubrań dla aktywnych”. Kolekcja zadebiutowała w Dubaju, na kilka dni przed występem Beyoncé w tym mieście.

Ivy Park, marka odzieżowa Beyonce Knowles, powstała w 2016 roku. Pierwszy epizod jej istnienia nie był najszczęśliwszy – marka, stworzona została we współpracy z Philipem Greenem, właścicielem marki Topshop, ale już dwa lata później Beyonce musiała wycofać się z tego aliansu ze względu na oskarżenia o rasizm i molestowanie kierowane pod adresem Greena.

W 2019 roku Beyonce ponownie wprowadziła Ivy Park na rynek. Tym razem partnerem był Adidas, niemiecki gigant branży sportowej i odzieżowej. Dla Niemców było to potencjalnie nowe otwarcie, możliwość dotarcia do młodych klientek, fanek jednej z najpopularniejszych artystek na świecie. Dla Beyonce była to druga próba stworzenia globalnej marki odzieżowej.

Moda
Europejska ojczyzna mody na równi pochyłej. Zamknięto 17 tysięcy butików
Moda
Słynna brytyjska marka w tarapatach. Przegrała z modą na „cichy luksus”?
Moda
Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?
Moda
Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy
Moda
Kraj, który się uzależnił od fast fashion. Kupują 2 razy więcej niż średnia w UE
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?