Za biznesowych partnerów słynne domy mody upatrzyły sobie zwłaszcza marki sportowe. Kto na nich zyskał? Wszyscy – wynika z najnowszego raportu międzynarodowej platformy sprzedażowej Lyst.
Moda na współprace „high-low”
Swoje raporty Lyst publikuje raz na kwartał. Ujawnia w nich listę 20 „najgorętszych” modowych marek. Wyniki analiz opierają się na zachowaniu klientów w aplikacji Lyst, między innymi liczbie wyszukań konkretnych fraz, odsłonach produktów i oczywiście poziomie sprzedaży.
W raporcie za drugi kwartał 2022 roku widać bardzo wyraźną tendencję. W zestawieniu mocno awansowały marki sportowe. Z kolei luksusowe domu mody, które weszły we współpracę z markami z niższej półki, również dostały się wyższe miejsca lub utrzymały wysokie pozycje.
Na pierwsze miejsce – z drugiego – wskoczyła marka Gucci, strącając Balenciagę na drugą pozycję. Wydaje się, że nieprzypadkowo, bo oprócz głośnej kolaboracji z bijącym rekordy popularności wokalistą Harrym Stylesem, dom mody nawiązał też niedawno współpracę z Adidasem. Jej wynikiem była kolekcja ubrań i obuwia sportowego, utrzymana w klimacie retro. Jednym z „najgorętszych” produktów drugiego kwartału 2022 roku w aplikacji Lyst okazały się sneakersy „Gazelle”, zaprojektowane wspólnie przez Adidasa i Gucci.