Zaskakujące kolaboracje z markami odzieżowymi, coraz częstsza obecność w świecie gier i sporcie – marki modowe na wiele sposobów próbują przyciągnąć jeszcze szersze grono klientów. Od pewnego czasu coraz więcej z nich próbuje swoich sił w gastronomii, zakładając restauracje i kawiarnie.
Moda i fine dining – luksusowe marki otwierają swoje restauracje
Zwiedzając Rzym, od kilku dni można już wstąpić do świeżo otwartej kawiarni marki Boss. Znajdująca się przy Placu Świętego Wawrzyńca elegancka kafejka zastąpiła istniejącą tu wcześniej kultową Café Vitti. Oprócz łyka espresso marki Boss, elegancka, utrzymana w czerni i beżach kawiarnia oferuje czarne drinki i burgery z własnym grawerem. Miejsce lokalu jest strategiczne: nieopodal znajduje się firmowy butik niemieckiej marki.
Na otwarcie kolejnego już lokalu zdecydowała się tez niedawno marka Dior, otwierając w Paryżu restaurację „Monsieur Dior” w miejscu swojego flagowego butiku. Na czele restauracji stoi znany francuski szef kuchni, Jean Imbert, zwycięzca programu „Top Chef”, który swój kucharski kunszt doskonalił u legendarnego Alaina Ducasse’a. Lokal mieści też cukiernię „Dior Patisserie”.
Z kolei w Saint-Tropez powstała wiosną tego roku kolejna restauracja Louis Vuitton. Jej nazwa, „Mory Sacko at Louis Vuitton”, nawiązuje do nazwiska zarządzającego nią szefa kuchni. Ta lokalizacja również nie jest przypadkowa – nieopodal, w należącym do koncernu LVMH hotelu „White 1921” znajduje się butik Louis Vuitton.
Czytaj więcej
Do niedawna zegarki luksusowe uważano za bezpieczną lokatę kapitału. Najbardziej poszukiwane modele, produkowane w ograniczonej liczbie, od lat zyskiwały na wartości. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać.