Piękni 80-letni. Sędziwi celebryci robią furorę jako influencerzy w świecie mody

Jeszcze niedawno zachwycali wybitnymi rolami, dziś już są sędziwymi nestorami showbiznesu. Jednak takie osoby jak Al Pacino i Anthony Hopkins za nic mają sobie upływający czas i biorą udział w kolejnych kampaniach.

Publikacja: 26.05.2022 15:29

Helen Mirren związała się niedawno reklamowo z marką kosmetyczną L'Oreal.

Helen Mirren związała się niedawno reklamowo z marką kosmetyczną L'Oreal.

Foto: Harald Krichel, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

Trudno w to uwierzyć, ale owe „niedawno” miało miejsce jakieś 30-40 lat temu. Obydwaj aktorzy przeżywali wówczas apogeum swoich karier i ugruntowywali swoje pozycje gwiazdorów Hollywood. Pacino i Hopkins to tylko dwa przykłady celebrytów w zaawansowanym wieku, którzy nadal inspirują.

Nestorzy showbiznesu uczą dobrego stylu

Czas mija nieubłaganie i ani się obejrzeliśmy, a ikony Hollywood stały się już pradziadkami i prababciami. Wydaje się jednak, że sami zainteresowani nic sobie z tego nie robią.

Na początku maja 2022 roku media na całym świecie obiegły zdjęcia wyluzowanego, uśmiechniętego Anthony’ego Hopkinsa ubranego w długi granatowy płaszcz, czarne spodnie, sneakersy i… t-shirt w kolorowe, lukrowane pączki. 84-letni aktor został twarzą w kampanii promującej kolekcję marki Loewe na 2022 rok.

 Hopkins w obiektywie Juergena Tellera rzucił wyzwanie wszystkim przedstawicielom młodszych pokoleń: droga młodzieży, czy potraficie wyglądać lepiej? W tej samej kampanii wystąpiła także 80-letnia nowojorska artystka, Lynda Benglis – w kolorowych legginsach, swetrze i sneakersach.

Wcześniej, bo jeszcze w grudniu 2021 roku, jednym z ambasadorów kampanii promującej wiosenną kolekcję Saint Laurent został nie kto inny, jak sam Al Pacino. Ubranego w czarny garnitur i okulary przeciwsłoneczne aktora uchwycił inny znany fotograf, David Sims.

Ageism? Nie ma czegoś takiego

A w każdym razie nie powinno – taki komunikat wydają się wysyłać nam twórcy wspomnianych kampanii. Swoją obecność w mediach zaznaczyły też ostatnio dwie niezwykle stylowe seniorki, dla których najwyraźniej wiek to tylko liczba. Mowa o modelce Maye Musk (matce Elona Muska) i brytyjskiej aktorce Helen Mirren.

Czytaj więcej

Wierny klient Anthony'ego Bourdaina przywraca do życia jego słynną restaurację

Obydwie panie co prawda jeszcze nie dobiły do osiemdziesiątki – mają odpowiednio 74 i 76 lat. One również jednak stanowią część bardzo wyraźnego ostatnio zjawiska, w którym ramię w ramię z młodymi gwiazdami stają w kampaniach celebryci w znacznie starszym wieku.

Helen Mirren wystąpiła niedawno w skierowanej do młodych odbiorców reklamie marki Cadbury. Jeszcze w 2021 roku aktorka została też ambasadorką marki L’Oreal.

Z kolei Maye Musk pojawiła się na okładce poświęconego tematyce sportowej amerykańskiego magazynu „Sports Illustrated”. Wzięła też udział w plażowej sesji zdjęciowej. Ona z kolei rzuciła wyzwanie nie tyle młodszym osobom, ale swoim rówieśnicom – odwagi, drogie panie, idźcie się poopalać!

 We wcześniejszych latach znani seniorzy nieraz brali udział w kampaniach i sesjach zdjęciowych – na przykład zmarła niedawno słynna reportażystka Joan Didion. W 2015 roku 80-letnia wówczas dziennikarka została twarzą marki Céline. Wtedy jednak odczarowywanie starości i związanego z nią wyglądu było jeszcze w powijakach.

Teraz kampanii z celebrytami i celebrytkami w zaawansowanym wieku pojawiło się znacznie więcej. Ich bohaterzy i bohaterki wyraźnie pokazują, że mając za sobą tyle lat życiowych doświadczeń, nie muszą już niczego nikomu udowadniać.

Seniorzy w tych kampaniach są pewni siebie, mają do siebie zdrowy dystans i wiedzą, jak uwydatnić swoje atuty, których – jak się okazuje – nie brakuje nawet w tak zaawansowanym wieku. Udowadniają też, że nawet w okolicach osiemdziesiątki można świetnie wyglądać, a przede wszystkim – czerpać z życia mnóstwo satysfakcji.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?