Trudno w to uwierzyć, ale owe „niedawno” miało miejsce jakieś 30-40 lat temu. Obydwaj aktorzy przeżywali wówczas apogeum swoich karier i ugruntowywali swoje pozycje gwiazdorów Hollywood. Pacino i Hopkins to tylko dwa przykłady celebrytów w zaawansowanym wieku, którzy nadal inspirują.

Nestorzy showbiznesu uczą dobrego stylu

Czas mija nieubłaganie i ani się obejrzeliśmy, a ikony Hollywood stały się już pradziadkami i prababciami. Wydaje się jednak, że sami zainteresowani nic sobie z tego nie robią.

Na początku maja 2022 roku media na całym świecie obiegły zdjęcia wyluzowanego, uśmiechniętego Anthony’ego Hopkinsa ubranego w długi granatowy płaszcz, czarne spodnie, sneakersy i… t-shirt w kolorowe, lukrowane pączki. 84-letni aktor został twarzą w kampanii promującej kolekcję marki Loewe na 2022 rok.

 Hopkins w obiektywie Juergena Tellera rzucił wyzwanie wszystkim przedstawicielom młodszych pokoleń: droga młodzieży, czy potraficie wyglądać lepiej? W tej samej kampanii wystąpiła także 80-letnia nowojorska artystka, Lynda Benglis – w kolorowych legginsach, swetrze i sneakersach.

Wcześniej, bo jeszcze w grudniu 2021 roku, jednym z ambasadorów kampanii promującej wiosenną kolekcję Saint Laurent został nie kto inny, jak sam Al Pacino. Ubranego w czarny garnitur i okulary przeciwsłoneczne aktora uchwycił inny znany fotograf, David Sims.

Ageism? Nie ma czegoś takiego

A w każdym razie nie powinno – taki komunikat wydają się wysyłać nam twórcy wspomnianych kampanii. Swoją obecność w mediach zaznaczyły też ostatnio dwie niezwykle stylowe seniorki, dla których najwyraźniej wiek to tylko liczba. Mowa o modelce Maye Musk (matce Elona Muska) i brytyjskiej aktorce Helen Mirren.

Czytaj więcej

Wierny klient Anthony'ego Bourdaina przywraca do życia jego słynną restaurację

Obydwie panie co prawda jeszcze nie dobiły do osiemdziesiątki – mają odpowiednio 74 i 76 lat. One również jednak stanowią część bardzo wyraźnego ostatnio zjawiska, w którym ramię w ramię z młodymi gwiazdami stają w kampaniach celebryci w znacznie starszym wieku.

Helen Mirren wystąpiła niedawno w skierowanej do młodych odbiorców reklamie marki Cadbury. Jeszcze w 2021 roku aktorka została też ambasadorką marki L’Oreal.

Z kolei Maye Musk pojawiła się na okładce poświęconego tematyce sportowej amerykańskiego magazynu „Sports Illustrated”. Wzięła też udział w plażowej sesji zdjęciowej. Ona z kolei rzuciła wyzwanie nie tyle młodszym osobom, ale swoim rówieśnicom – odwagi, drogie panie, idźcie się poopalać!

 We wcześniejszych latach znani seniorzy nieraz brali udział w kampaniach i sesjach zdjęciowych – na przykład zmarła niedawno słynna reportażystka Joan Didion. W 2015 roku 80-letnia wówczas dziennikarka została twarzą marki Céline. Wtedy jednak odczarowywanie starości i związanego z nią wyglądu było jeszcze w powijakach.

Teraz kampanii z celebrytami i celebrytkami w zaawansowanym wieku pojawiło się znacznie więcej. Ich bohaterzy i bohaterki wyraźnie pokazują, że mając za sobą tyle lat życiowych doświadczeń, nie muszą już niczego nikomu udowadniać.

Seniorzy w tych kampaniach są pewni siebie, mają do siebie zdrowy dystans i wiedzą, jak uwydatnić swoje atuty, których – jak się okazuje – nie brakuje nawet w tak zaawansowanym wieku. Udowadniają też, że nawet w okolicach osiemdziesiątki można świetnie wyglądać, a przede wszystkim – czerpać z życia mnóstwo satysfakcji.