Veganuary wszedł do naszego kalendarza na stałe, podobnie jak Movember czyli listopadowa kampania o większą świadomość dotyczącą zdrowia mężczyzn. Obie akcje są szczytne, a najważniejsze, że przynoszą efekty. Świadomość dotycząca męskiego zdrowia systematycznie rośnie w Polsce, podobnie jak świadomość dotycząca zalet zmiany diety na roślinną. Mówiąc wprost: jako Polacy, zaczynamy w końcu zdawać sobie sprawę z tego, że weganizm to nie fanaberia, ale konieczność. Najnowsze dane to potwierdzają.
Czytaj też: Raport – te trendy zrewolucjonizowały polskie restauracje w ostatnich latach
Raport na temat zmian w poglądach Polaków na dietę roślinną przygotował serwis Pyszne.pl, zajmujący się dostarczaniem posiłków z restauracji. Co z niego wynika? Mamy dobre wieści, Polacy coraz częściej chcą jeść potrawy wegańskie – ponad połowa od czasu do czasu sięga po posiłki wegańskie. Druga ważna informacja: badani przez Pyszne.pl uważają, że dzisiaj bycie weganinem/weganką jest to o wiele łatwiejsze niż jeszcze pięć lat temu. Trudno się dziwić – weganizm wszedł do mainstreamu, oraz do menu restauracji w całej Polsce.
Chcemy jeść potrawy bezmięsne – pod jednym warunkiem: że będą tańsze.
Tak uważa blisko połowa badanych. To jednak zależy od tego, jak popularne staną się wegańskie alternatywy dla posiłków zawierających składniki zwierzęce. Im chętniej będziemy je kupować, tym tańsze będą, bo producentom będzie opłacało się zwiększać produkcję i obniżać ceny. Koło się zamyka. Na razie jednak widać, że ta fala wzbiera, coraz więcej Polaków kupuje produkty roślinne.
Wielkie sieci, takie jak McDonald’s czy Burger King, wprowadzały do menu dania wegańskie, w sklepach wielkich sieci spożywczych pojawiły się produkty bezmięsne, od kiełbasek i pasztetów po burgery czy nabiał – i coraz lepiej się sprzedają.