Eksperci ogłosili listę smaków roku 2025. Słodycz i hedonizm z nutą umami

Czołowe firmy z branży spożywczej przedstawiły listę smaków, które powinny dominować w 2025 roku. Wszystkie są wyjątkowo słodkie, a do tego idealnie pasują do koloru roku 2025 wybranego kilka tygodni temu przez amerykański Instytut Pantone.

Publikacja: 02.01.2025 17:06

Eksperci przewidują, że ten rok zdominują smaki słodkie.

Eksperci przewidują, że ten rok zdominują smaki słodkie.

Foto: Gabriel Gurrola Unsplash

Wygląda na to, że w 2025 roku nie będziemy chcieli wychodzić z cukierni – dosłownie i w przenośni. Niedługo po ogłoszeniu koloru roku 2025 przez Instytut Pantone czołowe firmy działające w branży spożywczej wybrały swoje smaki roku. Wszystkie są słodkie, bogate i hedonistyczne.

Smaki roku 2025: mleko z syropem klonowym, brązowy cukier i karmel z nutą umami

Niedawno Instytut Pantone kolorem roku 2025 ogłosił ciepły, jasnobrązowy odcień o nazwie „Mocha Mousse”, przywodzący na myśl skojarzenia z czekoladowymi słodkościami albo kawą z mlekiem. Podobne preferencje wśród konsumentów zauważyli eksperci z czołowych koncernów działających w branży spożywczej.

Holenderski koncern DSM-Firmenich ogłosił niedawno smak, który zdaniem analityków tej firmy w 2025 roku będzie cieszył się największą popularnością wśród konsumentów. Eksperci wyłonili swój smak roku na podstawie analizy preferencji klientów z całego świata.

Czytaj więcej

Metamorfoza pałacu w Warszawie. Najpiękniejsze wnętrza biurowe na świecie

Wybór padł na nutę smakową o nazwie „Milky Maple”, czyli w wolnym tłumaczeniu — „Mleczny Klon”. To nic innego jak połączenie dwóch dobrze znanych smaków: mleka i syropu klonowego.

Trudno o bardziej kojący duet, który wielu kojarzy się z domem, poczuciem bezpieczeństwa i relaksem. Zdaniem ekspertów z DSM-Firmenich w najbliższych miesiącach konsumenci będą poszukiwali komfortu i odrobiny hedonizmu w życiu codziennym.

Rok 2025 będzie słodki i hedonistyczny

Swój wybór smaku roku ogłosił inny gigant branży spożywczej — japońska firma T. Hasegawa. W swoim raporcie pod tytułem „Flavor Trends 2025”, podsumowującym najpopularniejsze smaki wśród konsumentów, eksperci firmy smakiem 2025 roku ogłosili brązowy cukier.

Wciąż zatem znajdujemy się w klimatach spod znaku hedonistycznej słodyczy i bezpiecznych, dobrze znanych smaków. Autorzy raportu dodają jednocześnie, że brązowy cukier nie tylko przywołuje wiele pozytywnych emocji skojarzeń — produkt ten jest również szalenie uniwersalny w kuchni, bo przydaje się do przyrządzania słodkich wypieków i napojów, a także bogatych sosów, wnosząc do nich tak lubiane przez wielu nuty toffi i karmelu.

Niedaleko tych wyborów znalazł się smak roku 2025, który ogłosili eksperci z amerykańskiej firmy Beck Flavors. Na podstawie opinii konsumentów koncernu smakiem nadchodzącego roku ogłoszono „Miso-Caramel”.

Jak sama nazwa wskazuje, to karmel z nutą umami, która charakteryzuje japońską pastę miso. Mamy więc do czynienia z nieco egzotycznym i zaskakującym, ale wciąż satysfakcjonującym i hedonistycznym połączeniem, w którym dobrze znaną słodycz karmelu podkręca głębia i wielowymiarowość piątego smaku, czyli umami.

Wygląda na to, że w 2025 roku nie będziemy chcieli wychodzić z cukierni – dosłownie i w przenośni. Niedługo po ogłoszeniu koloru roku 2025 przez Instytut Pantone czołowe firmy działające w branży spożywczej wybrały swoje smaki roku. Wszystkie są słodkie, bogate i hedonistyczne.

Smaki roku 2025: mleko z syropem klonowym, brązowy cukier i karmel z nutą umami

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Kuchnia
Najlepsze kuchnie świata w 2024 roku. Polska w czołówce, wyprzedzamy potęgi
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay