Gigant rynku piwa rusza z produkcją whiskey. Będzie drogo

Znany amerykański producent piwa wchodzi na rynek ekskluzywnych trunków. Nowym produktem koncernu Molson Coors będzie luksusowa whiskey.

Publikacja: 18.08.2021 09:57

Gigant rynku piwa rusza z produkcją whiskey. Będzie drogo

Foto: Fot: Phil Cruz/Unsplash

Molson Coors, drugi pod względem wielkości największy amerykański koncern piwny, stworzył markę o nazwie Coors Whiskey Company. Celem jest stworzenie i wypromowanie zupełnie nowego produktu: ekskluzywnej amerykańskiej whiskey, która pod względem jakości będzie porównywalna z najlepszymi produktami w tym segmencie. Firma Molson Coors chce to osiągnąć w nietypowy sposób: bazą dla nowej whiskey mają być te same składniki, z których powstają popularne piwa koncernu.

Coors Whiskey: z browaru do destylarni

Molson Coors Beverage Company specjalizuje się w produkcji piw. W portfolio firma ma wiele znanych marek piwnych, na czele z dwoma produktami flagowymi: amerykańskim piwem Coors i kanadyjskim Molson.. Dotychczas jednak w ofercie firmy nie było żadnego mocnego alkoholu.

Czytaj też: Szkoci mają rywala: whisky single malt z Indii podbija świat

Koncern postanowił to zmienić i wejść w segment whiskey – tradycyjnego amerykańskiego destylatu. Chce w taki sposób pozyskać nowe grono klientów – i może osiągnąć w tym spory sukces. Amerykański rynek jest niezwykle konkurencyjny, ale też, ze względu na rozmiary i zainteresowanie klientów rozmaitymi whiskey i bourbonami – bardzo atrakcyjny.

Nowa whiskey będzie blendem whiskey typu single malt, produkowanej w stanie Colorado oraz trzech bourbonów – deklaruje producent. Trunek będzie miał moc 42,5 procent i będzie efektem współpracy z destylarnią Bardstown Bourbon Company ze stanu Kentucky.

Wszystko zaczyna się od ziarna

Ciekawe jest to, w jaki sposób koncern Moslon Coors chce produkować swoją whiskey. Bazą dla niej ma być ten sam słód jęczmienny, którego używa się do produkcji piwa Coors. Podobnie jest z wodą, będzie pochodzić z tego samego ujęcia.

Nowa whiskey ma być produktem z górnej półki, jeśli chodzi o cenę i jakość trunku. Producent zapowiada też, że to pierwsza, ale nie ostatnia whiskey w ofercie firmy. W niedalekiej przyszłości mają się też pojawić edycje limitowane, a także trunki produkowane w oparciu o zmodyfikowaną recepturę.

Molson Coors, drugi pod względem wielkości największy amerykański koncern piwny, stworzył markę o nazwie Coors Whiskey Company. Celem jest stworzenie i wypromowanie zupełnie nowego produktu: ekskluzywnej amerykańskiej whiskey, która pod względem jakości będzie porównywalna z najlepszymi produktami w tym segmencie. Firma Molson Coors chce to osiągnąć w nietypowy sposób: bazą dla nowej whiskey mają być te same składniki, z których powstają popularne piwa koncernu.

Alkohole
„Suchy styczeń” coraz popularniejszy. Czy „Dry January” pomaga zmienić nawyki?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Alkohole
Koszmarny rok dla prosecco. Duma Włoch może zniknąć?
Alkohole
Zagadka sake: Japończykom się znudziła, na świecie bije rekordy popularności
Alkohole
Najstarsza butelka rumu sprzedana na aukcji. Odnaleziono ją w piwnicy w Anglii
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Alkohole
Szampan na Sylwestra: czym wznieść toast za nowy rok? Do wyboru jest wiele opcji
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni