Molson Coors, drugi pod względem wielkości największy amerykański koncern piwny, stworzył markę o nazwie Coors Whiskey Company. Celem jest stworzenie i wypromowanie zupełnie nowego produktu: ekskluzywnej amerykańskiej whiskey, która pod względem jakości będzie porównywalna z najlepszymi produktami w tym segmencie. Firma Molson Coors chce to osiągnąć w nietypowy sposób: bazą dla nowej whiskey mają być te same składniki, z których powstają popularne piwa koncernu.
Coors Whiskey: z browaru do destylarni
Molson Coors Beverage Company specjalizuje się w produkcji piw. W portfolio firma ma wiele znanych marek piwnych, na czele z dwoma produktami flagowymi: amerykańskim piwem Coors i kanadyjskim Molson.. Dotychczas jednak w ofercie firmy nie było żadnego mocnego alkoholu.
Czytaj też: Szkoci mają rywala: whisky single malt z Indii podbija świat
Koncern postanowił to zmienić i wejść w segment whiskey – tradycyjnego amerykańskiego destylatu. Chce w taki sposób pozyskać nowe grono klientów – i może osiągnąć w tym spory sukces. Amerykański rynek jest niezwykle konkurencyjny, ale też, ze względu na rozmiary i zainteresowanie klientów rozmaitymi whiskey i bourbonami – bardzo atrakcyjny.
Nowa whiskey będzie blendem whiskey typu single malt, produkowanej w stanie Colorado oraz trzech bourbonów – deklaruje producent. Trunek będzie miał moc 42,5 procent i będzie efektem współpracy z destylarnią Bardstown Bourbon Company ze stanu Kentucky.
Wszystko zaczyna się od ziarna
Ciekawe jest to, w jaki sposób koncern Moslon Coors chce produkować swoją whiskey. Bazą dla niej ma być ten sam słód jęczmienny, którego używa się do produkcji piwa Coors. Podobnie jest z wodą, będzie pochodzić z tego samego ujęcia.