Działająca od prawie 40 lat polska marka jubilerska podjęła kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonego prowadzenia swojej działalności. Zadbano o to, aby ekologiczne były nie tylko same opakowania, ale też wstążki czy folia.

Apart: certyfikowany papier i folia z recyklingu

Już niebawem do tych klientów, którzy zamówili biżuterię Apart w sklepie internetowym marki lub zrobili zakupy stacjonarnie, ich zakupy trafią w nowych, ekologicznych opakowaniach. To ukłon w stronę świadomych ekologicznie konsumentów – a tych z roku na rok przybywa coraz więcej.

Co się zmieniło? W zasadzie wszystko. Papier opakowaniowy posiada certyfikat ekologiczny (FSC) i pochodzi z recyklingu, nadaje się też do dalszego przetworzenia. Podobnie jest z elementami opakowań wykonanych z innych materiałów.

Materiały prasowe

Folia oraz foliopaki, których Apart używa do zabezpieczania swoich przesyłek, będą wykonane z 60 lub 80 procent z materiałów pochodzących z recyklingu. Ciekawym elementem są zewnętrzne nadruki na opakowaniach – Apart zadbał, aby również i one były przyjazne dla środowiska. Wykonano je z wykorzystaniem ekologicznego tuszu sojowego.

Czytaj więcej

Nowy projekt firmy Apart: złoto lokacyjne i monety bulionowe w sieci

Nowe opakowania i ich elementy posiadają certyfikaty uznanych na całym świecie organizacji. Jedną z nich jest działająca od 30 lat FSC (Forest Stewardship Council). Przyznaje ona certyfikaty tym wyrobom – między innymi z drewna i papieru – które powstały z poszanowaniem zasobów leśnych.

Drugim jest certyfikat Blue Angel – renomowana niemiecka organizacja działająca od 1978 roku pod auspicjami tamtejszego ministerstwa środowiska. Niezależne jury przyznaje certyfikat po weryfikacji procesu produkcji, a także samego produktu. Oceny dokonuje się pod kątem dbałości producenta o jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko.

Do zmian swoich opakowań Apart podszedł bezkompromisowo. Wraz z ekologicznością pudełek i torebek idzie bowiem w parze wysoka estetyka ich wykonania, z czego polska marka słynie od lat.

Bardziej ekologiczne zakupy w Apart

Wprowadzenie ekologicznych opakowań nie jest pierwszym działaniem Apartu w tym obszarze. W poprzednich latach Apart wprowadził szereg proekologicznych zmian w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Ograniczono na przykład użycie plastikowych kart lojalnościowych – nie chce ich w swoich portfelach coraz więcej klientów. Plastikowe karty zastąpiły aplikacje na smartfona i e-karty.

Materiały prasowe

Również jeżeli chodzi o komunikację marki, Apart przeniósł punkt ciężkości na sferę wirtualną. Zrezygnowano z wielu firmowych publikacji na papierze na rzecz tych w formie cyfrowej.

Zanim wprowadzono ekologiczne opakowania z certyfikowanego papieru i innych materiałów, Apart ograniczył też zużycie taśmy pakowej. Marce udało się zredukować jej wykorzystanie aż o ponad 50 procent.

Bardziej ekologicznie działają również salony stacjonarne Apartu. W ostatnich latach sukcesywnie wymienia się stare oświetlenie na energooszczędne żarówki LED.

Zgodnie z wieloletnią strategią zrównoważonego rozwoju Apart angażuje się także w liczne inicjatywy filantropijne, charytatywne i społeczne. Marka wspiera między innymi Polską Akcję Humanitarną w takich przedsięwzięciach jak „Akcja Pajacyk”, a od niedawna również w pomocy ofiarom wojny w Ukrainie.