Pokolenie Z odkryło dla siebie zapomniany rodzaj perfum. Eksplozja popularności

Popularność perfum nie słabnie, to dla wielu osób pierwszy krok w stronę świata produktów luksusowych. Jednak ostatnie miesiące pokazują siłę nowego trendu, jego popularność to w dużym stopniu zasługa pokolenia Z.

Publikacja: 29.11.2024 04:42

Miejsce pracy perfumiarza: stanowisko z zestawem do komponowania zapachów.

Miejsce pracy perfumiarza: stanowisko z zestawem do komponowania zapachów.

Foto: Joost Crop Unsplash

Jedną z kategorii kosmetyków, które od pewnego czasu robią prawdziwą furorę, są perfumy do włosów. Pokochały je zwłaszcza młode kobiety z pokolenia Z, a znane marki coraz chętniej włączają je do swoich ofert. Zdaniem ekspertów branżowych popularność perfum do włosów będzie rosła. Z czego wynika ich popularność?

Perfumy do włosów: popularność ostro w górę

Perfumy do włosów nie są niczym nowym – ich historia sięga setek, a nawet tysięcy lat wstecz. We współczesnych czasach kategorię tę jako pierwsza wskrzesiła marka Dior w 1999 roku, wprowadzając do sprzedaży mgiełkę do włosów o zapachu swoich kultowych perfum „J’Adore”.

W ostatnim czasie ta zapomniana już nieco kategoria kosmetyków ponownie przeżywa swój renesans. Mgiełki do włosów, które bardzo często są wersjami istniejących, dobrze znanych zapachów marek z różnych półek cenowych, cieszą się coraz większym zainteresowaniem: od Sol de Janeiro poprzez Chanel i wspomnianego Diora aż po takie luksusowe marki perfum jak Kurkdjian, Dyptique czy Byredo.

Czytaj więcej

„Zmęczenie luksusem”. Eksperci o nowym zjawisku, które wywoła rewolucję na rynku

Kobiety (choć nie tylko one) traktują perfumy do włosów jako element ubioru, podobnie jak to było (i wciąż jest) z klasycznymi perfumami. Perfumy odzwierciedlają też nasz aktualny nastrój i są sposobem na zamanifestowanie naszego indywidualnego stylu.

Wszystko to odbywa się na tle niebywałej furory, jaką robią perfumy w ogóle, na co zwraca uwagę „Financial Times”, podając dane koncernu Estée Lauder, giganta branży kosmetyczne. Okazuje się, że kategoria perfum należących do niego marek zanotowała w ostatnich miesiącach największy wzrost sprzedaży w porównaniu z kosmetykami do twarzy, do makijażu i do włosów.

W szerszej skali rosnąca moda na „ubieranie” się w perfumy do włosów przekłada się na konkretne liczby. Eksperci z branżowego serwisu Business of Fashion zauważają, że zapachy do włosów są obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii kosmetyków, której globalną wartość szacuje się na około 60 miliardów dolarów. Uważa się też, że w następnych latach kategoria ta będzie ustawicznie rosła.

Skąd bierze się popularność perfum do włosów?

Zdaniem ekspertów za furorą, jaką robią zapachy do włosów, stoi pandemiczna premiumizacja najróżniejszych kategorii produktów, które w choć niewielkim stopniu wpisują się w szeroko pojęte wellness. Perfumy do włosów dołączyły do takich produktów jak pachnące mgiełki do ciała lub do pościeli, perfumy do domu, świeczki zapachowe lub aromatyczne kosmetyki do kąpieli.

Modę na otaczanie się zapachami zauważamy również po powrocie do „normalnego” trybu życia. Perfumy do włosów to kolejny szybki i stosunkowo przystępny cenowo sposób na poprawienie sobie nastroju.

Rosnącemu trendowi sprzyja fakt, że perfumy do włosów kosztują ułamek ceny klasycznych perfum. Co więcej, produkty te zawierają znacznie mniej alkoholu w porównaniu z wodami toaletowymi czy perfumowanymi, dzięki czemu nie mają tak negatywnego wpływu na kondycję włosów.

Dochodzi do tego zamiłowanie przedstawicielek (i przedstawicieli) pokolenia Z do pielęgnacji skóry głowy i włosów. Perfumy do włosów to kolejny produkt obok szamponów, odżywek, masek, serów, olejków czy wcierek, które zalewają rynek beauty.

Rosnące zainteresowanie perfumowanymi mgiełkami do włosów idzie w parze ze stosunkowo łatwą produkcją tych kosmetyków, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia marek. Konsultant Euromonitora Connor Spicer w rozmowie z BoF zauważa, że wierne odtworzenie zapachu perfum w mgiełce do włosów jest znacznie łatwiejsze w odróżnieniu od takich produktów jak na przykład świeczki czy kosmetyki do kąpieli.

Jedną z kategorii kosmetyków, które od pewnego czasu robią prawdziwą furorę, są perfumy do włosów. Pokochały je zwłaszcza młode kobiety z pokolenia Z, a znane marki coraz chętniej włączają je do swoich ofert. Zdaniem ekspertów branżowych popularność perfum do włosów będzie rosła. Z czego wynika ich popularność?

Perfumy do włosów: popularność ostro w górę

Pozostało 90% artykułu
Artykuł promocyjny
Burberry Hero Parfum: tam, gdzie łączą się siła i wrażliwość
Uroda
Marc Jacobs Perfect Eau de Toilette: jak pięknie być sobą
Uroda
Pierwsza dama piękna. W Krakowie rusza wystawa poświęcona Helenie Rubinstein
Uroda
Marki kosmetyczne tworzą sojusze z platformami streamingowymi. Zarabiają na tym
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego