Dotychczasowi stali klienci marek z górnej półki kupują coraz mniej, a Swoimi prognozami dotyczącymi najbliższej przyszłości tej branży luksusowej podzielił się jeden z czołowych ekspertów tego sektora, Frederic Grangie — dyrektor wydziału zegarków i biżuterii francuskiej marki Chanel.
Zmęczenie luksusem: nowe zjawisko na rynku
Po około trzech latach, przypadających na okres pandemii, branża luksusowa notuje obecne wyraźne spowolnienie. Świadczą o tym chociażby ostatnie sprawozdania finansowe i powściągliwe prognozy czołowych koncernów działających w tym sektorze.
Przypomnijmy, że sprzedaż w największym przedsiębiorstwie branży luksusowej, koncernie LVMH, spadła w trzecim kwartale 2024 roku o prawie 4,5 procenta. Jeszcze bardziej dotkliwego, bo 15-procentowego spadku sprzedaży doświadczył rywal LVMH, koncern Kering.
Czytaj więcej
Dominika Nowak przez 10 lat pracowała dla czołowych marek we Włoszech jako projektantka butów. „P...
Eksperci są zgodni co do tego, że jedną z głównych przyczyn mniejszej sprzedaży wyrobów z górnej półki jest znaczny spadek popytu na kluczowym dla wielu marek rynku chińskim. Wynika to ze spowolnienia chińskiej gospodarki, kryzysu w branży nieruchomości, a także rosnącego poziomu bezrobocia wśród młodych ludzi .