Dotychczasowi stali klienci marek z górnej półki kupują coraz mniej, a Swoimi prognozami dotyczącymi najbliższej przyszłości tej branży luksusowej podzielił się jeden z czołowych ekspertów tego sektora, Frederic Grangie — dyrektor wydziału zegarków i biżuterii francuskiej marki Chanel.
Zmęczenie luksusem: nowe zjawisko na rynku
Po około trzech latach, przypadających na okres pandemii, branża luksusowa notuje obecne wyraźne spowolnienie. Świadczą o tym chociażby ostatnie sprawozdania finansowe i powściągliwe prognozy czołowych koncernów działających w tym sektorze.
Przypomnijmy, że sprzedaż w największym przedsiębiorstwie branży luksusowej, koncernie LVMH, spadła w trzecim kwartale 2024 roku o prawie 4,5 procenta. Jeszcze bardziej dotkliwego, bo 15-procentowego spadku sprzedaży doświadczył rywal LVMH, koncern Kering.
Czytaj więcej
Dominika Nowak przez 10 lat pracowała dla czołowych marek we Włoszech jako projektantka butów. „Po latach pracy w tym kraju uznałam, że mam wiedzę i doświadczenie, by opowiedzieć swoją własną historię” – mówi twórczyni marki Vanda Novak.
Eksperci są zgodni co do tego, że jedną z głównych przyczyn mniejszej sprzedaży wyrobów z górnej półki jest znaczny spadek popytu na kluczowym dla wielu marek rynku chińskim. Wynika to ze spowolnienia chińskiej gospodarki, kryzysu w branży nieruchomości, a także rosnącego poziomu bezrobocia wśród młodych ludzi .