Styl tenisowy od kilku lat wzbudza wielkie zainteresowanie wśród światowych marek, a także wielbicieli i wielbicielek mody. W 2020 roku, mimo odwołania najważniejszych imprez, przeżył prawdziwy renesans, a obecnie określany jest mianem jednego z najgorętszych trendów tegorocznego sezonu letniego.

Czytaj też: Najmodniejszy trend wakacji: tenis i moda

Skąd ta popularność? Odpowiedź jest prosta. Tenis przestał być tylko sportem, bo kojarzone z nim twarze, zaczęły wiązać się ze sportowymi (i nie tylko) firmami, tworząc autorskie kolekcje lub stając się ich ambasadorami. Nie jest też już dyscypliną elitarną, co pomogło w zdobyciu jeszcze większej rzeszy fanów. Tańsze marki modowe dostrzegły tę przemianę i postanowiły to wykorzystać tworząc kolekcje inspirowane modą tenisową. W ten sposób styl, który dotąd dominował tylko na kortach tenisowych, stał się modnym stylem ulicznym.   

Moda tenisowa: od uniformów do streetwearu

Dzisiejszy strój do tenisa przeszedł długą i skomplikowaną drogę – od gorsetów i długich spódnic u kobiet, a także niewygodnych koszul i spodni u mężczyzn, do krótkich sukienek, spódniczek i szortów, które obecnie widujemy na kortach tenisowych. Mogłoby się wydawać, że strój do tenisowy ma być po prostu wygodny i nie przeszkadzać w grze, prawdą jest jednak inna: moda tenisowa zawsze była tak samo ważna jak sam tenis. 

Złamanie tenisowego dress code’u wymagało zarówno odwagi, jak i czasu. Andre Agassi w latach 90. jako jeden z pierwszych do świata nudnych tenisowych uniformów wprowadził odrobinę szaleństwa i koloru. Tą drogą poszły też siostry Serena i Venus Williams, które założyły własne marki.

Pałeczkę przejęły marki modowe oraz projektanci. Jako jedna z pierwszych, rodzący się trend dostrzegła szwedzka marka H&M. W 2014 Szwedzi nawiązali współpracę z Tomasem Berdychem, projektując kolekcję poświęconą tenisowi, której czeski sportowiec stał się bohaterem. Rok temu paryska marka Casablanca, zwyciężczyni prestiżowej nagrody LVMH Prize, zaprojektowała dwuczęściowe zestawy inspirowane tenisowym stylem lat 70-tych. Gucci z kolei stworzyło kultowe sneakersy 1977. 

Księżna Diana: ikona mody tenisowej

Hype na tenisową modę podbiła wzrastająca popularność księżnej Diany, która była fanką tenisa i mody tenisowej. Kobiety na całym świecie do tej pory inspirują się stylizacjami Lady Di, choćby spódniczką z plisami i różowym kardiganem czy niebieskimi szortami i szeroką bluzą w gwiazdki, z dodatkiem białych sneakersów i skarpetek za kostkę. Dlaczego? Księżna Walii udowodniła, że sportowy strój jest idealny nie tylko do korcie, ale także na co dzień. Dziś nie jest niczym niezwykłym zobaczyć kobiety, które zakładają elementy stroju tenisowego na wieczorne spotkania ze znajomymi. 

Czytaj też: Księżna Diana: ikona stylu powraca dzięki serialowi Netflixa

Tenisowy styl Lady Di stał się inspiracją do powstania dedykowanych kolekcji amerykańskiej marki Sporty & Rich, której oversize’owe bluzy z napisem „Health” czy dwukolorowe czapki „Wellness Club” wyprzedają się w zaledwie kilka minut. Zara wprowadziła do swojej oferty krótkie spódniczki z plisami i koszulki polo, a Nike, sukienkę i buty zaprojektowane przez Naomi Ōsakę, czołową tenisistkę świata ostatnich lat.

Adidas stworzył tenisową kolekcję, której ambasadorkami zostały Garbiñe Muguruza i Kristina Mladenovic, a Fila – kolekcję z MSGM z Sofią Kenin. Moda z kortów przejęła wszystkie inne, bo jest jedną z niewielu, które pasują do zabieganego stylu życia każdej i każdego z nas. Ponadto pasują do niej kultowe perły i koralikowe naszyjniki, które w tym sezonie, w wersji znacznie bardziej delikatnej, będą towarzyszyły nam przez cały czas.