Piżamy, garderoba do tej pory przeznaczona głównie do snu, w czasie pandemii zyskują nowe funkcje. O dresach, klapkach czy estetyce „normcore” napisano już setki artykułów, ale w ostatnich tygodniach, a szczególnie przed sylwestrem, coraz częściej szukamy eleganckich piżam.
Elegancka piżama: idealna kreacja na Sylwestra 2020
Trend podchwyciły gwiazdy, projektanci i firmy. Jedną z nich jest stworzona w 2014 roku marka Sleeper, za którą odpowiadają dwie eks-dziennikarki – Kate Zubarieva i Asya Varetsa. Ich efektowne i zdobione piórami piżamy już wcześniej cieszyły się wielkim zainteresowaniem, ale od początku pandemii sprzedaż produktów marki Sleeper jeszcze wzrosła. Jak mówi Varetsa w rozmowie z brytyjskim dziennikiem „The Independent”, „ubrania przeznaczone do noszenia w domu jeszcze nigdy nie były dla ludzi kochających modę tak ważne jak teraz”.
Biżuteria, buty czy torebki nadal czekają w głębi szaf na lepsze czasy, tymczasem piżamy Sleepera stały się popkulturowym fenomenem. Nosiły je czołowe influencerki świata mody, choćby Emily Ratajkowski czy rosyjska dziennikarka Miroslava Duma. Do popularności produktów Sleepera przyczynił się też jeden z najlepszych marketingowo-modowych mechanizmów ostatnich miesięcy, czyli lokowanie produktu w serialu Netfliksa (piżama marki zagrała rolę w serialu „The Duchess”).
Czytaj też: Rok 2020 się kończy. W jakim stanie przetrwał go rynek mody?
Inną marką o mocnej pozycji, która w czasie pandemii znalazła jeszcze większe grono fanów, jest Olivia von Halle. Jedwabne piżamy tej marki niedawno znalazły się w specjalnej The Cabaret Collection, przygotowanej we współpracy z Harrodsem. Podobnie jak przypadku innych produktów marki, ceny odzwierciedlają charakter nawiązujących do luksusu złotej ery Hollywood piżam i trzeba zapłacić za nie co najmniej 2100 zł.